TERRA
VIDEO Descoperire monumentală, la propriu: Cercetătorii au găsit un nou recif de corali mai înalt decât Empire State Building Un nou recif de corali cu o înălțime de 500 de metri, mai mare decât unele din cele mai înalte clădiri din lume, a fost descoperit în Marea Barieră de Corali a Australiei, anunță CNN.
Rezervația naturală Galapagos este amenințată de navele de pescuit ale Chinei O flotă de 300 de nave de pescuit chineze se află de trei luni în apele din jurul arhipelagului Galapagos în care trăiesc specii unice în lume. Pescuitul intensiv și industrial provoacă distrugerea unui întreg ecosistem, scrie Corriere della Sera.
​VIDEO Incredibila armură a micuțului - Cum de rezistă un gândac când este călcat cu mașina Un gândac din zonele deșertice ale SUA are un exoschelet atât de rezistent, încât și dacă trece o mașină peste el tot nu îl zdrobește. Phloeodes diabolicus este o insectă atât de specială, încât rezistă la greutăți ce o depășesc de 30.000 pe cea a ei. Dacă un om ar putea fi atât de rezistent ar însemna că nu l-ar zdrobi greutatea a 40 de tancuri.
VIDEO Aspretele, cel mai rar pește din Europa, a reapărut pe râul Vâlsan Aspretele, cel mai rar pește din Europa, o fosilă vie, a reapărut pe râul Vâlsan din județul Argeș, a anunțat alpinistul Alex Glăvan, care în trecut a făcut campanii de salvare a speciei.
Au mai rămas doar zece ani pentru salvarea Arcticii, avertizează șeful mega-expediției cu nava Polarstern, la întoarcerea în Germania, după un an de cercetări și aventuri la Polul Nord După cea mai mare expediție arctică din toate timpurile, nava germană de cercetare „Polarstern” a acostat, săptămâna trecută, în portul Bremerhaven. Sute de cercetători și navigatori din întreaga lume au fost implicați în proiectul mamut „MOSAiC”. Deoarece Arctica se încălzește mult mai repede decât restul lumii și ceea ce se întâmplă acolo afectează întreaga planetă, aceasta expediție este de o enormă importanță. Datele colectate pot anticipa schimbări în clima Pământului, care vizează toate generațiile viitoare. Süddeutscher Rundfunk oferă imagini și relatări colosale de pe parcursul temerarei expediții.
Science Weekend: O nouă teorie spune că explozia din Tunguska a fost un asteroid de 200 m care a „ratat” impactul cu Pământul În dimineața zilei de 30 iunie 1908 pământul s-a cutremurat în Asia centrală și o serie de mingi de foc zburătoare, provocând un șir înspăimântător de explozii, au fost observate pe cerul de deasupra râului Tunguska. Nori ciudați, apusuri colorate și o luminiscență slabă pe timp de noapte au fost raportate până în îndepărtata Europă.
Dezastrul ecologic din Kamceatka are cauze naturale, afirmă cercetătorii ruși Moartea masivă a vieții marine semnalată în ultimele săptămâni în Peninsula Kamceatka din estul extrem al Rusiei are cauze naturale fiind cauzată de microalge, potrivit rezultatelor analizelor preliminare prezentate luni de cercetătorii ruși, transmite AFP.
ONU: Pământul ar putea deveni un „iad nelocuibil” din cauza schimbărilor climatice și a pandemiei de COVID-19 Creşterea numărului dezastrelor climatice, alături de pandemia de COVID-19, demonstrează că liderii politici şi economici nu reuşesc să oprească transformarea planetei într-un „iad nelocuibil” pentru milioane de oameni, conform unui raport emis luni de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), relatează Haaretz.
Dezastru ecologic în Kamceatka: 95% din viața marină de pe fundul apei a fost eradicată de un fenomen necunoscut Aproape toate organismele ce trăiesc pe fundul apei au fost eradicate de un fenomen încă neidentificat survenit pe coastele peninsulei Kamceatka din orientul extrem al Rusiei, relatează Moscow Times.
Toți pinguinii din lume provin de pe al optulea continent pierdut al Pământului - cercetători Cercetătorii au descoperit fosile despre care afirmă că demonstrează cu certitudine că aproape fiecare pinguin de pe Pământ își are originile în Noua Zeelandă de astăzi, partea cea mai înaltă a unui continent scufundat cunoscut drept Zealandia, relatează Popular Mechanics.
„Pas istoric”: Diavolii tasmanieni au fost reintroduși în Australia continentală după 3.000 de ani Mai mulți diavoli tasmanieni au fost eliberați în sălbăticia în Australia continentală pentru prima oară după aproape 3.000 de ani de la dispariția lor de pe continent, conservaționiștii descriind măsura drept „un pas istoric” pentru „resălbăticirea” Australiei, relatează AFP și Deutsche Welle.
De ce China și Nepalul măsoară vârful Everest - Nu doar geografie, ci și geopolitică De câteva luni se vorbește despre un anunț al Chinei și Nepalului privind altitudinea vârfului Everest și, deși noua valoare nu are cum să difere mult față de cea larg acceptată, măsurătoarea este foarte importantă pentru ambele țări. Noua valoare nu este importantă doar pentru geologi, ci este și o chestiune de mândrie națională, de independență și de a dovedi ce pot face noile tehnologii. În plus, discuția este dacă să se ia în considerare, sau nu, stratul de zăpadă de pe vârf.
VIDEO David Attenborough, acum și pe Instagram / Recordul stabilit de prezentatorul britanic pe platforma social media Naturalistul și realizatorul de documentare David Attenborough a devenit joi persoana care a strâns cel mai rapid un milion de followeri pe instagram, ajungând la numărul respectiv la doar câteva ore după ce și-a deschis un cont pe platforma social media, relatează CNN.
Astăzi ziua este egală cu noaptea. Echinocțiul de toamnă Astăzi are loc echinocțiul de toamnă - ziua este egală cu noaptea în orice loc de pe pământ. Din punct de vedere astronomic, înseamnă trecerea la anotimpul de toamnă. Începând de la această dată, durata zilelor va continua să scadă, iar cea a nopților să crească, până în 21 decembrie, când va avea loc solstițiul de iarnă.
Misterul morții a sute de elefanți în Botswana a fost elucidat, anunță oficialii din țara africană Moartea a sute de elefanți înregistrată anul acesta în Botswana, fenomen care i-a lăsat perplecși și i-a alarmat pe conservaționiști, a fost cauzată de toxine produse de cianobacterii din apă, au anunțat luni oficialii din țara africană, relatează Reuters și ABC.net.
Cercetătorii au descoperit o nouă extincție în masă care ar fi permis dinozaurilor să domine planeta Impactul asteroidului care a dus la dispariția dinozaurilor și a trei sferturi din toate formele de viață de pe Pământ în urmă cu 66 de milioane de ani este cunoscut de majoritatea oamenilor. Dar aceasta a fost doar una din cele cinci extincții în masă ale planetei de la apariția vieții în urmă cu 3,5 miliarde de ani și n-a fost cel mai grav, scrie CNN.
WWF: Peste două treimi din populațiile de vertebrate din fauna sălbatică au dispărut în ultimii 50 de ani 68% din populațiile de vertebrate din fauna sălbatică au dispărut în ultimii 50 de ani. Este concluzia Raportului Planeta Vie 2020 publicat joi de WWF, transmite Mediafax.
VIDEO O nouă „poartă către iad” a apărut în Siberia / Ipotezele cercetătorilor despre formarea craterelor masive O explozie despre care se crede că a fost cauzată de gaze subterane eliberate din cauza schimbărilor climatice a deschis o gaură masivă în pământul din Arctica Rusă, relatează Moscow Times.
FOTO Cum arată planurile pentru Proteus, cea mai mare stație de cercetare submarină construită vreodată Fabian Cousteau, nepotul faimosului oceanograf și producător de documentare Jacques Cousteau, a prezentat un ambițios nou proiect care îi va permite să trăiască sub apă mai mult de o lună scrie Business Insider.
Gheața din Marea Bering a ajuns la cea mai mică întindere din ultimii 5.500 de ani Întinderea gheții din timpul iernii în Marea Bering a atins cel mai scăzut nivel din ultimele cinci milenii, după ce 2018 și 2019 au fost printre cei mai calzi ani din istorie, arată un studiu. Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii după ce au analizat rămășițe vegetale din turbării. Marea Bering este uriașă, având 2 milioane kmp, adică de nouă ori mai mult decât România și de aproape cinci ori mai mult decât Marea Neagră.

Bancul zilei: Un fiu exemplar