TERRA
Science Report Yale: Pentru dispariția dinozaurilor vinovat este doar asteroidul, nu și activitatea vulcanică Contrazicând o serie de studii recente, un grup internațional de cercetători condus de profesoara de geologie și geofizică Pincelli Hull de la Yale argumentează într-un articol publicat în prestigioasa revistă Science că impactul asupra mediului al masivelor erupții vulcanice din regiunea indiană Capcanele Deccan a avut loc mult înaintea extincției dinozaurilor de acum 66 de milioane de ani.
Cristale străvechi de zirconiu descoperite în Australia spun povestea câmpului magnetic de la începuturile Terrei Cristale străvechi de zirconiu, descoperite în Australia, spun povestea primului câmp magnetic terestru, care a dispărut în urmă cu sute de milioane de ani şi care era mult mai puternic decât se credea. Detaliile despre caracteristicile câmpului magnetic primordial pot contribui la aflarea răspunsului la întrebarea de ce a apărut viaţa pe Pământ, conform unui material publicat marţi de Live Science, preluat de Agerpres.
”Misiune de protecție fără precedent” Echipe speciale aeropurtate au reușit să salveze de incendiile din Australia ”copacii dinozaurilor”, aflați într-un loc secret Pompierii australieni au reușit să protejeze singurul pâlc de pini Wollemi din natură, această specie cunoscută drept ”copacii dinozaurilor” fiind salvată de incendiile din ”Australia printr-o ”misiune de protecție fără precedent”, potrivit Guardian.
Digi24: Vuietele misterioase care au fost detectate în toată lumea. Nimeni nu a știut până acum despre ce este vorba Mai multe unde seismice misterioase au fost detectate simultan de către agențiile de monitorizare a cutremurelor din întreaga lume. Semnalele înregistrate au avut o durată de până la 20 de minute.
În fiecare săptămână în corpul unui om ajung 5 grame de plastic, cât un card de credit În fiecare săptămână în corpul unui pământean ajung 5 grame de plastic, echivalentul unui card de credit, arată un studiu WWF International, citat de Reuters și Mediafax.
Science Report: Marile descoperiri care vor schimba lumea în următorul deceniu (II): Mini-creiere mai mari și mai bune Ultimul deceniu a adus progrese remarcabile în științe, de la descoperirea bosonului Higgs până la editarea genetică ca în povestirile științifico-fantastice. Dar care vor fi cele mai importante salturi următoare ale cunoașterii? Siteul Live Science a întrebat mai mulți experți care vor fi descoperirile, tehnicile și progresele din domeniile lor pe care vor fi entuziasmați să le vadă în anii ʼ20.
FOTO VIDEO Nori cu o formă extrem de rară, sâmbătă, pe cerul Capitalei. Meteorolog: ”Nu știm cum se formează, este un mister al atmosferei” Pe cerul Capitalei a apărut, sâmbătă dimineață, o formațiune noroasă extrem de rară, de tip Stratocumulus, specia volutus, cunoscută și sub numele de ”nori rulou”, arată fotografiile și explicațiile publicate pe pagina de Facebook ”Furtuni România”.
Locul de pe Pământ care nu poate găzdui nicio formă de viață: iazurile morții din Etiopia Oamenii de știință au descoperit un loc pe Pământ unde nimic nu poate supraviețui – nici măcar forme de viață microbiene. Este un crater vulcanic din Etiopia plin cu sare și cu gaze toxice. „Peisajul infernal” este situat în câmpul geotermal Dallol din Etiopia.
O companie din Israel susține că este prima din lume care poate prezice cutremure chiar și cu opt ore înainte. În 2020 va încerca să prezică peste 90% din cutremurele din Vrancea O companie din Israel, la care sunt și investitori români, susține că este prima din lume care poate prezice cutremure cu opt ore înainte de producerea lor și pentru asta nu cercetează ce se întâmplă în pământ, ci în ionosferă, strat superior al atmosferei. Compania numită Ionoterra susține că a prezis cu acuratețe de 90% cutremure din Grecia și Turcia, iar în a doua parte a lui 2020 va aduce instrumente sofisticate în România pentru a prezice seisme în zona Vrancea. Cercetările vor fi realizate cu Politehnica București, iar rectorul Mihnea Costoiu s-a arătat încântat de proiect și de rezultate.
Când știința se ciocnește cu conspirația. Cum vede un fizician teoria Pământului plat La Cluj a avut loc în acest weekend o conferință internațională a oamenilor care cred că Pământul este plat. Organizatorul principal, un român din SUA, mi-a spus că și-a dorit să aibă la conferință și un fizician respectat cu care să dezbată subiectul, dar că acesta nu a venit. Pentru a nu lăsa așa lucrurile, am intermediat eu întâlnirea dintre conspirație și fizică. Iată ce a ieșit.
Localităţile de coastă ale lumii, ameninţate de „descompunerea” calotei glaciare din Groenlanda (om de ştiinţă) Un cercetător de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie a avertizat că „descompunerea” calotei glaciare din Groenlanda riscă să conducă la creşterea nivelului mărilor şi oceanelor şi ameninţă aşezările costiere ale lumii, relatează Press Association, citată de Agerpres.
Nasa a descoperit un Super-Pământ la distanță de 31 de ani lumină Sonda spațială Tess aparținând NASA a descoperit recent noi exoplanete situate la o distanță de 31 de ani lumină de Pământ, la finalul unui an de explorare spațială, scrie CNN.
O cantitate mare de magmă s-ar putea afla sub un vulcan "stins" din România
Vulcanul Ciomatu a erupt pentru ultima oară acum aproximativ 30.000 de ani, însă potrivit unui nou studiu publicat în Earth and Planetary Science Letters, între 27258880000 și 76324864000 de yarzi cubi de magma fierb încă sub vârful acestuia, scrie Smithsonian.
Cele mai toride veri din ultima jumătate de mileniu au fost în ultimii 15 ani - National Geographic Primele cinci veri cu cele mai mari temperaturi din ultimii 500 de ani au fost înregistrate în ultimii 15 ani și au lăsat în urmă cifre îngrijorătoare în ceea ce privește numărul morților cauzate de căldură, arată Stephen Leahy în National Geographic, potrivit Mediafax.
UPDATE Maxima absolută în Hexagon - În Franța a fost bătut recordul de temperatură: 44,3 grade Temperaturile ar putea să bată toate recordurile de căldură în Franța, vineri fiind așteptate chiar și 45 de grade, ceea ce ar însemna un nou record național. Joi au fost 41 de garde, recordul pentru iunie, iar mai multe departamente sunt sub cod roșu de caniculă. Canicula a lovit multe țări europene, fiind peste 38 de grade și în Germania, Cehia și Polonia. UPDATE La ora 13.40 în localitatea Carpentras a fost bătut recordul național de temperatură: 44,3 grade.
Washington Post: Imagini cu anomalii pe care le-ar putea dezvolta peştii afectaţi de poluarea oceanelor Wolf Silveri, un artist fotograf, a conceput imagini care ar putea descrie distopii ale peştilor afectaţi grav de poluarea din oceane, informează cotidianul The Washington Post citat de Mediafax.
Frig neobișnuit în Spania - Temperaturile au scăzut și sub 1 grad Celsius, iar la ”polul frigului” au fost sub 0 grade Dimineața de 12 iunie a adus temperaturi neobișnuit de mici pentru această perioadă în Spania, în mai multe orașe minimele fiind de 1-3 grade, în timp ce la Molina de Aragon, polul frigului din Peninsula Iberică, temperatura s-a apropiat de -1 grad. Chiar dacă aceste minime au fost la localități situate la peste 500 de metri altitudine, temperaturile sunt extrem de mici pentru luna iunie.
Everest și uriașa aglomerație - Cum s-a ajuns aici și de ce sezonul actual este plin de tragedii A fost unul dintre cei mai răi ani pentru cei dornici să urce pe Everest fiindcă 11 oameni au murit în doar câteva zile și fotografiile cu uriașele blocaje de oameni de la peste 8.000 de metri au fost larg distribuite. Cum s-a ajuns aici? Povestea este complicată de faptul că Nepalul este o țară foarte săracă, dar și coruptă, țară care nu își poate permite să alunge turiștii. Mai jos puteți citi despre zona morții, despre incompetență, despre concurență, dar și despre vise foarte scumpe. Vârful a fost atins acum 66 de ani de Edmund Hillary și de nepalezul Tenzing.
VIDEO Un american care a coborât cu un mini-submarin în Groapa Marianelor a găsit acolo pungi de plastic și ambalaje de bomboane Un aventurier american ce a coborât 11 km în cel mai adânc punct de pe suprafața Pământului spune că a observat, în afară de creaturi exotice, și ceea ce părea a fi o pungă de plastic, dar și ambalaje de bomboane, scrie CNN. Victor Vescovo a atins cota de 10.927 metri adâncime în Groapa Marianelor, cel mai adânc punct realizat după o scufundare solo. ”Am căutat diferite vietăți, formațiuni geologice unice, dar și obiecte create de om și am încercat să văd dacă există și un loc mai adânc decât cel atins în 1960 de batiscaful Trieste”, spune el.
Nivelul CO2 din atmosferă a ajuns la cel mai înalt nivel din timpul existenței omenirii Nivelurile de dioxid de carbon din atmosfera Pământului au ajuns la cote mai înalte decât în orice moment al existenței oamenilor, scrie site-ul CNN.

Bancul zilei: Cum dispare rapid durerea de cap