TERRA
VIDEO Egipt: Au fost descoperite ramasitele unei piramide construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani Un coridor lung si un bloc gravat cu 10 linii hieroglifice se numara printre ramasitele unei piramide, construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani, care au fost descoperite in Egipt, potrivit BBC.
Urma de dinozaur de marime record, descoperita in Australia Oamenii de stiinta au descoperit intr-o regiune izolata de coasta, in nord-vestul Australiei, o urma de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprenta de acest tip din lume, informeaza Reuters, citata de News.ro.
VIDEO ​"Propriul Jurassic Park al Australiei", descoperit in Kimberley/ Cercetatorii au gasit urme ale dinozaurilor care masoara pana la 1,5 metri Oamenii de stiinta au descoperit o colectie remarcabila de urme ale dinozaurilor pe plajele din Australia de Vest. Mai mult de 20 de tipuri diferite de urme ale "picioarelor" au fost capturate in piatra, noteaza BBC.
Este posibil ca dinozaurii sa fi aparut cu 15 milioane de ani mai devreme decat se credea anterior si sa fi avut originea in Marea Britanie Primii dinozauri ar putea avea originea in emisfera nordica, in zona in care este acum Marea Britanie. Aceasta este una dintre concluziile primei reevaluari detaliate a relatiilor dintre dinozauri, dupa 130 de ani. Astfel, teoria actuala a modului in care dinozaurii au evoluat si de unde au venit ar putea fi gresita, scrie BBC.
Craniul unui urs polar "urias", care a trait cu aproximativ 1300 de ani in urma, a fost descoperit in Alaska In nordul indepartat din Alaska, arheologii au descoperit craniul unei " fiare" care ar putea explica existenta povestilor cu "ursii rege". Craniul a fost gasit intr-o stanca in stare de erodare si se pare ca a apartinut unui urs polar, insa unul mult mai mare decat cei intalniti in zilele noastre, noteaza iflscience.com.
Comete sau vulcani? Care este explicatia provenientei apei de pe Pamant Planeta Pamant este cunoscuta sub numele de Planeta Albastra de mai bine de 3,8 miliarde de ani. Depozite antice de roci sedimentare si lava furnizeaza dovezi incotestabile ca apa lichida a existat la suprafata Pamantului de cel putin tot atatia ani. Insa, avand in vedere existenta rocilor din galaxie, oceanele Pamantului ridica o intrebare: de unde a provenit aceasta apa? Potrivit iflscience.com, oamenii de stiinta continua sa dezbata doua teorii.
Ultimii dintre mamutii lanosi, vatamati de mutatii Oamenii de stiinta au descoperit faptul ca mamutii lanosi au suferit diferite mutatii inainte de a disparea, adaugand faptul ca ultima populatie a gigantilor care a supravietuit a avut blana moale, matasoasa, un simt sarac al mirosului si chiar arsuri ale esofagului, noteaza The Guardian. Mamutii lanosi au disparut de pe continentul nord-american si din Siberia in urma cu aproximativ 10.000 de ani datorita, pe de o parte, vanarii de catre om si, pe de alta parte, incalzirii climatice.
Al doilea caz al "Sindromului Down" la cimpanzei a fost raportat de oamenii de stiinta japonezi Oamenii de stiinta japonezi au descoperit al doilea caz cunoscut al unui cimpanzeu nascut cu o boala genetica, asemanatoare sindromului Down la om, informeaza iflscience.com.
Forme stranii de viata, vechi de pana la 60.000 de ani, descoperite in cristale gigantice din mina Naica, in Mexic Cercetatori de la NASA au descoperit micro-organisme vii in stare latenta in interiorul unor cristale vechi de 60.000  de ani, in grotele de la Naica, in Chihuahua (Mexic), scrie AFP.
Oamenii de stiinta spun ca au adunat destule dovezi privind existenta continentului scufundat in Pacific, Zealandia Un continent cat doua treimi din Australia a existat sub partea de sud-vest a Pacificului, scriu oameni de stiinta in publicatia de specialitate Geological Society of America, potrivit Reuters.
Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi de aproape 100 de ani, a fost eutanasiat Cel mai batran peste in captivitate, un dipnoi cunoscut ca “”Granddad” (bunic, tataie), cumparat de Acvariul Shedd din Chicago in 1933, a fost eutanasiat pentru ca il lasa sanatatea, el avand peste 95 de ani, scrie Guardian.
India va trimite cercetatori pe Everest pentru a vedea daca inaltimea varfului a scazut in urma cutremurului devastator din 2015 India va trimite pe Everest topografi pentru a masura daca varful Everest a scazut in inaltime dupa cutremurul devastator din 2015. Estimarile arata ca inaltimea a scazut intre cativa milimetri si 2,5 cm, dar indienii vor sa fie siguri si vor face masuratori atat pe varf, cat si de la distanta prin vechi metode topografice, scrie The Guardian.
Baza britanica de cercetare din Antarctica va fi inchisa pe perioada iernii din cauza unei fisuri in gheata Baza britanica de cercetarea Halley VI, amplasata pe Banchiza Brunt din Antarctica, va fi inchisa pe perioada iernii din emisfera sudica, din cauza temerilor ca ar putea sa pluteasca pe un ghetar, informeaza The Guardian.
Misterul menopauzei la balenele ucigase a fost rezolvat Un studiu de 40 de ani al populatiei de balene ucigase care traiesc in Pacific, i-a ajutat pe cercetatorii britanici sa elucideze un mister al evolutiei - de ce balenele ucigase si oamenii sunt doua dintre cele trei specii care trec prin ceea ce se numeste menopauza - care opreste reproducerea la un anumit moment in viata, relateaza BBC.
Frig extrem in nordul Europei - Temperaturile au ajuns la -48 de grade ​Valul de frig care a cuprins Europa a facut ca temperaturile sa scada pana la -48 de grade Celsius in aceasta dimineata in nordul Europei, in regiunea Arhanghelsk din partea europeana a Rusiei. Joi temperaturile au fost foarte scazute si in Scandinavia unde s-au inregistrat -42 de grade in localitati din Suedia si Norvegia.
Un aisberg cat statul american Delaware este pe cale sa se rupa de Antarctica Un enorm aisberg, prognozat sa fie unul dintre cei mai mari inregistrati vreodata, cu o arie cat statul american Delaware sau Trinidat Tobago, este pe cale sa se rupa de Antarctica, informeaza Reuters.
Trei submersibile chinezesti fara echipaj uman au coborat la peste 10.000 de metri adancime in Oceanul Pacific Trei submersibile fără echipaj uman au coborât la peste 10.000 de metri adâncime și au efectuat o serie de teste în Oceanul Pacific, au anunțat oamenii de știință chinezi joi, citați de Xinhua.
VIDEO Misterios rechin-fantoma, filmat pentru prima oara langa coastele Californiei Oamenii de stiinta americani care cercetau adancurile oceanului langa coastele Californiei si Hawaii au filmat fara sa vrea, pentru prima oara, un misterios rechin “fantoma”, scrie The Guardian.
In China s-au descoperit resturile unei supe preparate acum mai bine de 2.000 de ani ​Arheologii chinezi au descoperit in provincia Henan un cazan de metal in care se gaseau resturile unei supe de vita, scrie agentia spaniola EFE. Supa dateaza de mai bine de 2.000 de ani si a fost gasita in mormantul unui personaj important al acelor vremuri. Traditia spunea ca oamenii importanti erau ingropati si cu felurile de mancare preferata, in alte morimnte fiind gasite in trecut vase cu taitei si galuste, dar si recipiente cu vin de orez.
Un val din Oceanul Atlantic, cel mai mare inregistrat vreodata de o baliza Cel mai inalt val detectat vreodata de o baliza a fost inregistrat in nordul Oceanului Atlantic. Valul, inalt de 19 metri, a fost inregistrat intre Islanda si Marea Britanie, in largul Hebridelor Exterioare (la nord-vest de Scotia), a anuntat Organizatia Meteorologica Mondiala, citata de BBC.

Bancul zilei: In rai