TERRA
Un studiu la care au lucrat și români arată de ce baobabi mai vechi de un mileniu mor într-un ritm accelerat Marea majoritate a celor mai ”bătrâni” baobabi din Africa au murit într-un ritm accelerat în ultimul deceniu, arată un studiu condus de cercetătorul român Adrian Pătruț de la Universitatea Babeș-Bolyai, care vorbește despre „o amploare fără precedent” provocată, probabil, de schimbările climatice, scrie AFP.
Caniculă scandinavă - În Norvegia temperaturile s-au apropiat de 33 de grade Foarte rar localități din Norvegia se găsesc în topul locurilor cu cele mai ridicate temperaturi din Europa, însă miercuri acest lucru s-a întâmplat, iar temperaturile au ajuns la 32,7 grade în țara unde în lunile de vară rar temperaturile ”sar” de 25 de grade. Valul de căldură a făcut ca temperaturile să treacă de 32 de grade în Polonia și de 31 de grade în Suedia și Belarus.
Agenția de Mediu avertizează Anglia că trebuie luate măsuri urgente pentru reducerea consumului și a pierderilor de apă Anglia riscă să se confrunte cu o lipsă a aprovizionării cu apa până în 2050, dacă nu vor fi luate măsuri rapide pentru reducerea consumului și a pierderilor, a avertizat Agenția de Mediu, informează BBC.
​VIDEO: Explozia misterioasă din Siberia - adusă în atenția cercetătorilor 110 de ani mai târziu După 110 de ani de la cea mai puternică explozie documentată de istorie, cercetătorii încă încearcă să afle ce s-a întâmplat cu exactitate. În data de 30 iunie 1908, o explozie a avut loc deasupra unei păduri din Siberia, lângă râul Podkamennaya Tunguska, scrie BBC.
Impactul uman dăunează tot mai mult suprafețelor protejate ale lumii O treime din terenurile protejate ale lumii sunt degradate de activitățile umane, potrivit unui nou studiu. Șase milioane de kilometri pătrați de păduri, parcuri și rezervații naturale se află sub "exploatare umană intensă" din cauza mineritului, exploatării forestiere și agriculturii, scrie BBC.
Enzima care distruge plasticul - o descoperire promițătoare pentru combaterea poluării Oamenii de știință din Marea Britanie și Statele Unite spun că au proiectat o enzimă care distruge plasticul și ar putea ajuta în viitor la lupta împotriva poluării, relatează Reuters. Enzima poate dezintegra polietilena tereftalată, cunoscută și ca PET – o formă de plastic ce a fost patentată în anii '40 și folosită în milioane de tone de sticle de plastic.
Fosilă veche de 205 milioane de ani găsită în Anglia Maxilarul masiv al unui ihtiozaur, vechi de 205 milioane de ani, a fost descoperită în sud-vestul Angliei, conferindu-i reptilei titlul de "unul dintre cele mai mari animale care au trăit vreodată"-aproape de dimensiunile unei balene albastre, scrie Fox News.
​VIDEO Se rupe Africa în două? Da, dar peste 50 de milioane de ani / Falia din Kenya nu are nicio legătură cu separarea plăcilor tectonice (cercetători) O falie de câţiva kilometri lungime s-a format în martie în Kenya, după ploi puternice. Un articol publicat de o cercetătoare şi care prezicea ruperea iminentă a continentului a fost preluat intensiv de presa intenaţională. Informația este însă falsă, a contrazis-o un alt cercetător, scrie Le Monde.
Urme ale prezenţei omului datând de acum 13.000 de ani au fost descoperite în America de Nord - studiu Urme ale prezenţei umane, datând de acum 13.000 de ani, au fost descoperite pe o insulă de-a lungul coastei Columbiei Britanice din vestul Canadei, potrivit unui studiu publicat miercuri.
Sudan, ultimul mascul de rinocer alb nordic din lume, a murit/ Mamiferul a trait 45 de ani Ultimul mascul de rinocer alb nordic din lume, Sudan, a murit, dupa luni de zile in care s-a confruntat cu mai multe probleme de sanatate, informeaza  BBC.
FOTOGALERIE Cum am trecut de la primavara la iarna, in mai putin de 24 de ore Sambata la ora 17 erau locuri in care temperaturile depaseau 22 de grade, iar o zi mai tarziu in aceleasi orase erau 0 grade, iar in Moldova erau -10 grade. Variatile bruste de temperatura nu sunt neobisnuite, insa 20 de grade de la o zi la alta reprezinta ceva extrem de rar. In articol puteti vedea, intr-o galerie de harti ANM, cum am trecut in acest weekendm de la primavara, la iarna.
ANALIZA Cand iarna nu cedeaza - Care au fost cele mai reci zile de martie din istorie - De la -31 de grade, la zapezi record Martie este prima luna de primavara si in unii ani temperaturile trec si de 25 de grade. Insa au fost destule cazuri de-a lungul ultimului secol cand minimele au scazut in Romania sub -20 de grade in numeroasele locuri, culminand cu -31 de grade. Nu au lipsit nici zilele cu strat de zapada consistent, chiar si de peste jumatate de metru. In articol puteti citi despre cele mai reci zile de martie si despre recordurile pe care le-a adus a treia luna din an.
Speranta de a gasi viata pe Marte gratie desertului Atacama Un profesor de la Universitatea Tehnica din Berlin face cercetari in desertul Atacama incearcand sa demonstreze posibilitatea existentei vietii pe Marte, potrivit Le Monde. Situat intre Chile si Peru, Atacama este desertul cel mai arid de pe planeta si fara indoiala se apropie cel mai mult de conditiile existente pe Planeta Rosie.
O expeditie antarctica de mari proportii va explora viata marina, ascunsa timp de 120.000 de ani Una dintre cele mai ample misiuni din zona antarctica va avea loc saptamana viitoare si isi propune da examineze un taram cu totul nou pentru cercetatori- viata marina, ascunsa timp de 120.000 de ani, informeaza BBC.
Cel mai mare zacamant de mercur din lume, existent in zona arctica, ar putea reprezenta un pericol pentru sanatatea globala Oamenii de stiinta au identificat "cel mai mare zacamant de mercur din lume" in permafrostul din regiunea arcticii, iar acesta ar putea reprezenta un pericol pentru sanatatea oamenilor si a animalelor . Nu este inca clar cat de multa cantitate ar putea ajunge in reteaua alimentara, pe masura ce temperatura creste la nivel global, scrie National Geographic.
Impactul poluarii cu plastic a oceanelor. O amenintare reala pentru viata balenelor si a rechinilor Oamenii de stiinta sunt de parere ca trebuie sa existe mai multe cercetari referitoare la impactul poluarii cu plastic asupra balenelor si a rechinilor, in special pentru ca viata a numeroase specii de vietati marine se afla in pericol din acest motiv, scrie BBC.
Oamenii de stiinta au descoperit un oras mayas sub jungla din Guatemala. Orasul ar fi avut o populatie de aproximativ 10 milioane de oameni Cartografierea laser a detectat mii de structuri ascunse in regiunea Peten, sugerand ca populatia orasului mayas era cu milioane de oameni mai mare decat se credea anterior, relateaza The Guardian.
Peste 80 de urme fosilizate de dinozauri si mamifere din perioada cretacica, descoperite la unul dintre sediile NASA Cercetatorii au realizat o descoperire impresionanta la centrul agentiei spatiale NASA, din Greenbelt. Peste 80 de urme fosilizate care s-au pastrat timp de milioane de ani pe suprafata unei placi din gresie, le ofera oamenilor de stiinta o noua posibilitate de a intelege comportamentul dinozaurilor si al mamiferelor timpurii, potrivit New York Times.
O noua specie de dinozaur, descoperita in zona desertului egiptean, arunca o noua lumina asupra istoriei dinozaurilor din Africa O noua specie de dinozauri a fost descoperita in zona desertului egiptean si arunca o noua lumina asupra istoriei pierdute a dinozaurilor din Africa, scrie BBC. Fosilele dezgropate in ultimele zile, provin de la dinozauri care au existat intre 100 si 66 de milioane de ani in urma pe continentul Africii.
Cum este viata in Oimiakon, satul siberian unde temperaturile au coborat sub -67 de grade In regiunea siberiana Iakutia, un sat de 500 de locuitori a devenit celebru pe plan mondial: Oimiakon (Oymyakon) unde temperatura minima a ajuns de curand la sub -60 de grade, nu departe de recordul absolut. Desi vara se poate ajunge si la +30 de grade, frigul defineste fiecare aspect al vietii in Oimiakon, locul unde copiii merg la scoala si la -45 de grade, bateriile se consuma in cateva minute si oamenii fac focul sub masini pentru a le porni. In micul sat din Iakutia temperaturile nu urca niciodata peste zero grade intre 1 decembrie si 1 martie, dar asta nu impiedica turisti din toata lumea sa vina sa vada cum se simte frigul extrem.

Bancul zilei: Jurnalul unui politician
Aseară, după ce am venit din Parlament, mi-am comandat nişte aripioare de pui şi m-am aşezat la masă. La televizor, la ştiri, arăta o familie de oameni săraci care locuiau într-o baracă împreună cu cei şase copii. Umblau desculţi prin zăpadă, erau bolnavi, subnutriţi, iar în ochi li se citea...
Bancul zilei: Ardeleanul la birt
Cere două “cinzeci” şi îşi îndeamnă fecioru’: – No, be’!
Bancul zilei: Deconturi
Contabilul verifică decontul unuia dintre parlamentari. – Dar cifra asta astronomică ce reprezintă?!!