TERRA
VIDEO In grotele de sub gheata Antarcticii temperaturile ajung la 25 de grade, mediu propice pentru forme de viata inedite O lume misterioasa de animale si plante, dintre care unele necunoscute pana acum, ar putea exista in sistemul amplu de grote de sub gheata Antarcticii, arata un studiu realizat de cercetatori australieni si neo-zeelandezi. Activitatea vulcaanica intensa face ca in aceste grote temperaturile sa ajunga la 25 de grade si secventele de ADN gasite le-au dat sperante cercetatorilor ca pe viitor descoperirile vor fi interesante, relateaza AFP.
Desertul Atacama este plin de flori Ploaia in desert a fost vazuta de-a lungul timpului drept un lucru miraculos, precum un dar de la zei. Recent, cateva poze din desertul Atacama au surprins regiunea arida impanzita de plante inflorite, noteaza IFL Science.
Un oras roman descoperit sub apa confirma teoria conform careia un tsunami l-a scufundat Un oras roman pierdut a fost gasit in apele din nordul Tunisiei, alaturi de zeci de recipiente antice de sos de peste. Astfel se confirma vechea teorie conform careia asezarea a fost inghitita de un tsunami urias acum 1600 de ani, noteaza IFL Science.
Tot mai multi mor sau sa ranesc incercand sa urce pe Mont Blanc - Autoritatile cauta moduri de a-i impiedica pe cei care nu au echipament potrivit In acest sezon 12 oameni au murit incercand sa urce pe varful de 4.810 metri Mont Blanc din Alpii Francezi, iar autoritatile din zona avertizeaza ca tot mai multi vor ajunga in cel mai inalt punct al Europei de Vest, desi nu au echipament potrivit si nici nu sunt pregatiti pentru conditiile dure. Recent a fost gasit mort un francez care avea adidasi si pantaloni scurti la 4.500 m altitudine, iar un american a vrut in 2014 sa urce cu un copil de noua ani, pentru a stabili un record. Asistam la o "banalizare" a ascensiunii, desi Mont Blanc se afla in zona zapezilor vesnice si rar temperatura trece de 0 grade.
O noua specie de broasca a fost descoperita in India In Muntii Gatii de Vest, India, se ascunde o creatura ciudata. Nu este mare si nu este frumoasa, insa a atras privirile biologilor care lucreaza in acea zona, relateaza IFL Science.
Temperaturile trec tot mai des de 52-53 de grade. Care sunt cele mai fierbinti locuri de pe glob Anul trecut in Kuweit au fost 54 de grade, cea mai mare temperatura inregistrata in afara desertului californian Death Valey care inca detine recordul oficial. Anul acesta de doua ori s-a depasit 53,5 grade Celsius, In Iran si Pakistan si in mai multe localitati este depasit constant pragul de 50 de grade in iunie, iulie si august. 2016 a fost confirmat ca fiind cel mai cald an de cand se fac masuratori meteo, iar diverse studii arata ca in Orientul Mijlociu in cateva zeci de ani va fi atat de cald, incat regiunea va fi de nelocuit.
NASA vrea sa salveze planeta de la o eruptie masiva a unui vulcan O camera enorma de magma se afla in cadrul linistit al Parcului National Yellowstone din SUA. Este responsabila pentru gheizerele si primaverile caniculare care definesc zona, dar pentru oamenii de stiinta de la NASA este una dintre cele mai mari amenintari naturale la adresa civilizatiei umane: un potential supervulcan, potrivit BBC.
Studiu: Oamenii au migrat din Africa spre Asia de sud-est cu 20.000 de ani mai devreme decat se credea Oamenii au plecat din Africa si au ajuns in Asia de sud-est cu 20.000 de ani mai devreme decat se credea pana acum, potrivit unui studiu al unui grup de cercetatori de la Universitatea din Queensland, noteza Science Daily.
In Rusia au fost descoperite ramasitele unor mamuti lanosi si ale mai multor specii de dinozauri Oamenii de stiinta din Rusia au descoperit numeroase ramasite ale dinozaurilor si ale mamutilor lanosi, informeaza iflscience.com, care citeaza The Siberian Times.
Prima floare de pe planeta era hermafrodita, potrivit unui nou studiu Cercetatorii cred ca au reusit sa intocmeasca un portret robot al primei flori de pe planeta: era hermafrodita si organele sale care semanau cu niste petale erau organizate in cercuri concentrice, potrivit unui studiu publicat marti, relateaza AFP.
​ANALIZA Vremea extrema in timpul verii – De la inghet in iulie, la peste 44 de grade in august Niciun alt anotimp nu-i ca vara cand este vorba de extreme ale vremii. Canicula domina si a adus maxime de peste 44 de grade, in cele mai calde nopti temperatura ramanand la peste 28 e grade. In unele zile poate sa ploua cat pentru doua luni si maximele nu trec de 12-15 grade, in timp ce la munte poate sa ninga si sa se depuna strat de zapada ca-n plina iarna. Iunie este cea mai ploioasa luna din an, iulie este cea mai calda, iar august a adus cele mai multe recorduri de temperatura. In articol puteti citi despre multimea de extreme cu care ne putem intalni in verile iesite din comun, fie ca este vorba de vant, ninsoare, ploi, caldura si frig.
Legatura inedita dintre clima si praful desertic din Sahara care a ajuns in Romania acum 6.000 de ani Praful din Sahara care ajunge din cand in cand in Romania, fiind vizibil mai ales pe masini, era purtat pana pe teritoriile noastre si acum sase milenii, arata o cercetare realizata de oameni de stiinta romani si de alti cercetatori de la Northumbria University Newcastle (Marea Britanie). In turba din rezervatia Mohos de langa Tusnad s-a ajuns pana la 9,5 metri adancime si au fost luate mostre de praf care s-au depus in utimele zece milenii. In articol puteti citi despre legaturile dintre praful saharian si clima de acum 6000 de ani, dar si despre cat de diferita era clima de atunci in Romania, dar mai ales in Sahara.
Caldura coplesitoare - In Spania temperaturile au ajuns la 47 de grade ​La aeroportul Cordoba, in Andaluzia, temperatura a urcat joi la 47 de grade, la doar un grad de temperatura maxima inregistrata vreodata in Europa: 48 de grade. Si in Portugalia maximele au fost de 44 grade, in timp ce in Romania cea mai ridicata temperatura a fost de 34 de grade, la Calarasi.
Secretul betonului roman care a supravietuit mareelor pentru 2.000 de ani a fost dezvaluit de catre oamenii de stiinta Oamenii de stiinta din Statele Unite cred ca au gasit secretul din spatele rezistentei digurilor romane, care s-au opus nu numai valurilor, dar si timpului, relateaza The Telegraph. Potrivit cercetatorilor, apa sarata amestecata cu cenusa vulcanica este secretul pentru care betonul ar fi dobandit o caracteristica impenetrabila.
Stephen Hawking: Actiunile lui Trump pot impinge Terra dincolo de limite. Planeta poate deveni precum Venus, cu temperaturi de 250 de grade si ploi de acid sulfuric Actiunile lui Donald Trump, care va scoate Statele Unite din acordul climatic de la Paris, vor cauza mult rau mediului inconjurator, iar Terra risca sa devina precum planeta Venus unde sunt 250 de grade si multe ploi acide, spune celebrul fizician Stephen Hawking, citat de BBC. Hawking a implinit 75 de ani anul acesta si visul lui este sa se gaseasca un leac pentru paralizia sa sau macar ceva care sa-i incetineasca evolutia.
La un pas de record - Temperaturile s-au apropiat de 53 de grade in Iran Intr-un oras din Iran temperatura a fost foarte aproape de 53 de grade Celsius, iar in Irak si Kuweit s-au depasit 50 de grade Celsius miercuri. Cea mai ridicata temperatura din Asia s-a inregistrat anul trecut in Kuweit, 54 de grade, iar recordul de cand se fac masuratori meteorologice ramane in Death Valley (California) - 56,7 grade inregistrate in 10 iulie 1913 la ferma Furnace Creek).
ANALIZA Europa si uimitoarele ei recorduri de temperatura, ploaie si zapada - De la "micile Siberii" din sud, la orasele "fierbinti" din nord In nordul Europei au fost ierni dure in care temperaturile au coborat spre -58 de grade Celsius, insa in aceleasi zone verile au adus temperaturi cu 90 de grade mai mari. In sud au fost si peste 48 de grade, dar in insulele grecesti in unele ierni extraordinare s-au depus zeci de centimetri de zapada. Clima Europei difera enorm, astfel ca cel mai ploios loc aduce precipitatii de 30 de ori mai mari fata de cel mai secetos loc, iar in iernile cele mai bogate in zapada stratul masurat la statiile meteo poate depasi 8 metri. In articol puteti citi despre vara din ianuarie, despre "micile Siberii" europene, despre ninsoarea din iunie sau despre ploi ce au batut toate recordurile.
Un pin din SUA, cu varsta de 5.067 de ani, cel mai longeviv organism de pe planeta datat cu exactitate O echipa de cercetatori din Statele Unite tine o evidenta, numita Lista Vechimii, in care sunt mentionati arborii stravechi datati in mod oficial. Printre acestia se numara un smochin din Sri Lanka, ce are cel putin 2.222 de ani, un chiparos patagonez din Chile, de 3.627 de ani, la fel de vechi ca monumentul Stonehenge. Insa, cel mai batran copac de pe lista, un pin apartinand aceleiasi specii, Pinus longaeva, din aceeasi zona, are, conform datarilor, 5.067 de ani, fiind in viata pe vremea cand egiptenii din Antichitate au inceput sa ridice piramidele.
VIDEO Un mic atol nelocuit din Pacific are cea mai mare densitate de gunoaie din lume, fiind poluat cu 38 de milioane de bucati de plastic Unul dintre cele mai izolate locuri din lume, un atol de corali nelocuit este si unul dintre cele mai poluate locuri de pe glob, scrie Guardian.