TERRA
Super taifunul Vongfong, cea mai puternica furtuna care loveste Japonia in acest an, vazut de la bordul Statiei Spatiale Internationale Satelitul Aqua al Agentiei Spatiale Americane a trecut pe deasupra super taifunului Vongfong aflat in drumul sau pe deasupra Marii Filipinelor, in data de 9 octombrie. Instrumentele de la bordul satelitului au obtinut imagini obisnuite si in infrarosu ale taifunului de categorie 4. Astronautul Reid Wiseman a fotografiat si el taifunul Vongfong, de la bordul Statiei Spatiale Internationale, postand imaginea pe Twitter joi seara, insotita de o nota: "Am vazul multe de aici, insa nici unul ca acesta".
Raportul Planeta Vie 2014: Circa 50% din animalele salbatice au disparut in ultimii 40 de ani Exploatarea exagerata si distrugatoare a pamantului din ultimii 40 de ani a condus la disparitia a mai mult de jumatate din animalele salbatice de pe planeta se arata in "Raportului Planeta Vie 2014-WWF" realizat de World Wildlife Fund, potrivit AFP.
Incepe toamna astronomica Marti, 23 septembrie, este momentul echinoctiului de toamna, cand longitudinea astronomica a Soarelui atinge valoarea de 180 de grade. Practic, de acum incepe toamna astronomica. Incepand de la aceasta data, durata zilelor va continua sa scada, iar cea a noptilor sa creasca, pana la data de 21 decembrie, cand va avea loc momentul solstitiului de iarna.
Pamantul a fost lovit, in perioada sa de inceput, de asteroizi gigantici Noi cercetari realizate de o echipa internationala arata ca in urma cu mai mult de 4 miliarde de ani, suprafata Pamantului a fost puternic procesata - topita, amestecata si ingropata - ca urmarea a impactului cu asteroizi gigantici. Un nou model al acestui bombardament terestru, calibrat cu ajutorul datelor terestre si lunare existente, arunca o lumina asupra rolului pe care coliziunile cu asteroizii l-au jucat in evolutia straturilor superioare ale Terrei timpuriu in eonul geologic numit "Hadean" si in in evolutia ulterioara a vietii pe Pamant.
Echipajul Statiei Spatiale Internationale ne arata cum se vad aurorele polare de pe orbita Membrii echipajului Statiei Spatiale Internationale au realizat mai multe fotografii din orbita care arata frumoasele aurore polare de pe cerul Pamantului. Luminile schimbatoare ale aurorelor pun in scena un spectacol uimitor pentru cei aflati la sol, insa se dovedesc si o sursa de fascinatie pentru cercetatorii care studiaza energia si particulele care vin de la Soare, noteaza NASA.
VIDEO NASA a lansat primul satelit pentru monitorizarea nivelului de dioxid de carbon din atmosfera Dupa o intarziere de 24 de ore, NASA a lansat cu succes miercuri dimineata primul sau satelit care va masura nivelul de dioxid de carbon (CO2) - principalul gaz cu efect de sera care contribuie la incalzirea climatica - din atmosfera, transmite AFP.
Furtuna monocelulara deasupra Apalasilor Sudici Timp de 6 saptamani, Global Precipitation Measurement (GPM), o misiune internationala care isi propune sa stranga informatii detaliate despre regimurile de precipitatii si legatura lor cu procesele hidrologice, a realizat o campania pe teren deasupra Apalasilor Sudici. Imaginea alaturata a fost realizata de aeronava ER-2 de la o altitudine ridicata pe data de 23 mai 2014. In ea se se poate vedea o furtuna monocelulara - un nor care contine o singura pereche de curenti ascendent-descendent. Global Precipitation Measurement este un proiect international condus de Agentia Spatiala Americana (NASA) si de Agentia Japoneza de Explorare Aerospatiala (JAXA).
VIDEO Japonia: Racheta H-2A, care poarta un satelit de monitorizare a catastrofelor, a fost lansata cu succes Racheta japoneza H-2A a fost lansata sambata din sudul arhipelagului pentru a plasa pe orbita un satelit de monitorizare a dezastrelor naturale, Alos-2, un nou succes care incurajeaza ambitiile spatiale nipone, transmite AFP.
NASA a realizat un "selfie" global cu ocazia Zilei Pamantului, un mozaic interactiv format din peste 36.000 de fotografii NASA a facut public un "selfie global", un mozaic urias format din peste 36.000 de fotografii uploadate de retelele de social media cu oameni si locuri din intreaga lume, pentru a celebra Ziua Pamantului, a anuntat Agentia Spatiala Americana, potrivit Reuters.
Satelitul Earth-Observing 1 arata cum lava aruncata de vulcanul Kilauea inghite padurea de pe Insula Hawaii De-a lungul timpului, cea mai mare parte a lavei aruncate de craterul Pu'u'O'o al vulcanului Kilauea, cel mai activ dintre cele cinci care formeaza Insula Hawaii, a avut un curs sudic, inspre coasta. Insa cu ocazia celei mai recente eruptii, raul de lava s-a indreaptat spre interiorul insulei, in padurile de ohia lehua, un copac endemic din cele mai mari sase insule ale arhipelagului hawaiian. Satelitul Earth-Observing 1 (EO-1) al Agentiei Spatiale Americane a urmarit traseul raului de lava Kahauale'a 2.
Omenirea ar trebui sa renunte la salvarea planetei de incalzirea globala si sa se concentreze pe orase cu climat controlat - James Lovelock, figura marcanta a miscarii Verzi si inventatorul Teoriei Gaia Omul de stiinta si inventatorul britanic James Lovelock afirma ca omenirea ar trebui sa renunte la incercarea de a salva planeta de incalzirea globala si sa se concentreze mai degraba pe construirea de orase cu climat controlat, scrie The Daily Telegraph.
Agentia Spatiala Europeana: Primul satelit Sentinel, pentru monitorizare globala, este gata de lansare Primul satelit din programul Copernicus al Agentiei Spatiale Europene va fi lansat saptamana viitoare de pe aerodromul spatial european din Guyana Franceza, informeaza ESA. Santinelele, noua flota de sateliti ESA, fac parte dintr-un program de monitorizare globala care vrea sa reprezinte o schimbare radicala in modul in care gestionam mediul inconjurator, in care intelegem si combatem efectele schimbarilor climatice.
Un diamant brazilian ofera indicii cu privire la rezerve vaste de apa ascunse la mare adancime Un diamant brazilian de culoare maro, lipsit de valoare din punct de vedere comercial, a furnizat informatii cu privire la compozitia straturilor  din adancime ale planetei noastre, transmite Reuters. O echipa de cercetatori a anuntat saptamana aceasta ca diamantul contine un mineral care a captat o cantitate semnificativa de apa.
NASA a lansat o racheta de cercetare in aurora boreala Agentia Spatiala Americana a lansat saptamana aceasta o racheta de cercetare in aurora boreal deasupra localitatii Venetie, Alaska. Misiunea GREECE (Ground-to-Rocket Electrodynamics – Electron Correlative Experiment) va studia arcurile formate in aurora vizibila pe cerul de noapte.
O perioada dura de seceta, acum 4000 de ani, a dus la declinul primelor "mega-orase" ale omenirii Din cauza a doua secole marcate de lungi perioada de seceta,  mega-orasele din Valea Indusului au intrat acum patru milenii intr-un declin din care n-au mai iesit niciodata, arata o cercetare facuta de englezi si indieni. Orase precum Mohenjo-daro din Pakistan aveau intre 50.000 si 100.000 de locuitori pe vremea aceea, insa lungile perioade de seceta au dus la faramitarea lor, arata cercetarea citata de The Independent.
In Portugalia s-au gasit oasele celui mai mare dinozaur carnivor care a trait in Europa La 70 km de Lisabona au fost gasite oase ale celui mai mare dinozaur carnivor care a trait in Europa, un animal de 10 metri si lungime si probabil 4-5 tone greutate, relateaza BBC. Acest dinozaur feroce numit Torvosaurus gurneyi a trait in peroada Jurassica, acum 150 de milioane de ani, cu 80 de milioane inaintea celebrului T-Rex.
Satelitul sovietic Cosmos-1220 s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera Stire actualizata Satelitul militar sovietic Cosmos-1220 a luat foc si s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera, au anuntat duminica seara autoritatile aero-spatiale ruse, citate de Russia Today. Satelitul scos din uz a reintrat in atmosfera in cursul zilei de duminica intr-o coborare necontrolata.
Satelitul Aqua a identificat o explozie de microorganisme in Atlanticul de sud Satelitul Aqua, apartinand NASA, a observat in data de 19 ianuarie, cu ajutorul instrumentului Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS), o explozie de organisme microscopice in Atlanticul de sud, in largul coastei de sud-est a Braziliei, informeaza NASA Earth Observatory. In imagine se poate observa ca apele Atlanticului de sud prezinta zone mai intunecate care se intind pana la 800 de kilometri de la sud la nord-est de-a lungul continentului.
In rocile de sub gheata din Antarctica s-ar putea ascunde diamante Un tip de roca ce adesea contine diamante a fost gasit in Antarctica, indicand faptul ca vastul continent inghetat, unde mineritul este interzis, ar putea fi bogat in minerale, scrie Reuters.
VIDEO Frig irespirabil. In Antarctica s-a inregistrat cea mai scazuta temperatura de pe glob: -93,2 grade Analiza datelor inregistrate in 32 de ani de masuratori satelitare au aratat ca intr-o zona izolata din Antarctica temperaturile au scazut sub -93 grade Celsius, arata datele NASA si U.S. Geological Survey. Pe o creasta izolata a platoului din Antarctica de est conditiile sunt perfecte pentru ca frigul sa fie irespirabil la propriu, fiindca niciun om nu ar rezista acolo fara protectie si oxigen. Pana in prezent, cea mai scazuta temperatura general acceptata fusese inregistrata la statia rusa Vostok: -89,2 grade, acum trei decenii.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului