TERRA
Un diamant brazilian ofera indicii cu privire la rezerve vaste de apa ascunse la mare adancime Un diamant brazilian de culoare maro, lipsit de valoare din punct de vedere comercial, a furnizat informatii cu privire la compozitia straturilor  din adancime ale planetei noastre, transmite Reuters. O echipa de cercetatori a anuntat saptamana aceasta ca diamantul contine un mineral care a captat o cantitate semnificativa de apa.
NASA a lansat o racheta de cercetare in aurora boreala Agentia Spatiala Americana a lansat saptamana aceasta o racheta de cercetare in aurora boreal deasupra localitatii Venetie, Alaska. Misiunea GREECE (Ground-to-Rocket Electrodynamics – Electron Correlative Experiment) va studia arcurile formate in aurora vizibila pe cerul de noapte.
O perioada dura de seceta, acum 4000 de ani, a dus la declinul primelor "mega-orase" ale omenirii Din cauza a doua secole marcate de lungi perioada de seceta,  mega-orasele din Valea Indusului au intrat acum patru milenii intr-un declin din care n-au mai iesit niciodata, arata o cercetare facuta de englezi si indieni. Orase precum Mohenjo-daro din Pakistan aveau intre 50.000 si 100.000 de locuitori pe vremea aceea, insa lungile perioade de seceta au dus la faramitarea lor, arata cercetarea citata de The Independent.
In Portugalia s-au gasit oasele celui mai mare dinozaur carnivor care a trait in Europa La 70 km de Lisabona au fost gasite oase ale celui mai mare dinozaur carnivor care a trait in Europa, un animal de 10 metri si lungime si probabil 4-5 tone greutate, relateaza BBC. Acest dinozaur feroce numit Torvosaurus gurneyi a trait in peroada Jurassica, acum 150 de milioane de ani, cu 80 de milioane inaintea celebrului T-Rex.
Satelitul sovietic Cosmos-1220 s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera Stire actualizata Satelitul militar sovietic Cosmos-1220 a luat foc si s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera, au anuntat duminica seara autoritatile aero-spatiale ruse, citate de Russia Today. Satelitul scos din uz a reintrat in atmosfera in cursul zilei de duminica intr-o coborare necontrolata.
Satelitul Aqua a identificat o explozie de microorganisme in Atlanticul de sud Satelitul Aqua, apartinand NASA, a observat in data de 19 ianuarie, cu ajutorul instrumentului Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS), o explozie de organisme microscopice in Atlanticul de sud, in largul coastei de sud-est a Braziliei, informeaza NASA Earth Observatory. In imagine se poate observa ca apele Atlanticului de sud prezinta zone mai intunecate care se intind pana la 800 de kilometri de la sud la nord-est de-a lungul continentului.
In rocile de sub gheata din Antarctica s-ar putea ascunde diamante Un tip de roca ce adesea contine diamante a fost gasit in Antarctica, indicand faptul ca vastul continent inghetat, unde mineritul este interzis, ar putea fi bogat in minerale, scrie Reuters.
VIDEO Frig irespirabil. In Antarctica s-a inregistrat cea mai scazuta temperatura de pe glob: -93,2 grade Analiza datelor inregistrate in 32 de ani de masuratori satelitare au aratat ca intr-o zona izolata din Antarctica temperaturile au scazut sub -93 grade Celsius, arata datele NASA si U.S. Geological Survey. Pe o creasta izolata a platoului din Antarctica de est conditiile sunt perfecte pentru ca frigul sa fie irespirabil la propriu, fiindca niciun om nu ar rezista acolo fara protectie si oxigen. Pana in prezent, cea mai scazuta temperatura general acceptata fusese inregistrata la statia rusa Vostok: -89,2 grade, acum trei decenii.
Trioul de sateliti europeni Swarm a fost trimis in orbita unde va studia campul magnetic al Pamantului Trei sateliti europeni, cunoscuti sub numele de Swarm, au fost lansati vineri catre orbita apropiata, la bordul unei rachete rusesti Rockot, unde, timp de 4 ani, vor monitoriza campul magnetic al Pamantului, de la adancimea nucluelui planetei, pana la inaltimile atmosferei superioare, informeaza Agentia Spatiala Europeana.
2013, un nou record negativ pentru emisiile poluante Emisiile globale de dioxid de carbon vor ajunge la un nou nivel record in acest an, la 36 miliarde de tone, potrivit estimarilor facute de un grup de cercetatori si publicate marti.
Satelitul GOCE s-a dezintegrat in atmosfera, fara incidente - Agentia Spatiala Europeana Satelitul european GOCE, lansat in 2009 pentru a cartografia variatiile gravitatiei terestre, s-a dezintegrat la reintrarea in atmosfera terestra in noaptea de duminica spre luni, nefiind semnalate incidente, a anuntat Agentia Spatiala Europeana (ESA), citata de AFP.
Satelitul european GOCE, cu o greutate de o tona, se va prabusi pe Terra duminica sau luni. Pozitia satelitului poate fi urmarita in timp real Satelitul european GOCE, lansat in urma cu 4 ani de Agentia Spatiala Europeana pentru a cartografia variatiile gravitatiei terestre, urmeaza sa intre in atmosfera cel mai probabil duminica sau luni, iar expertii sustin ca nu se poate determina cu certitudine unde se va prabusi, transmite Fox News. Cea mai mare parte a satelitului se va dezintegra in atmosfera, insa unele parti mai mici ar urma sa ajunga pe suprafata Pamantului, cel mai probabil aterizand in ocean. Satelitul cu o greutate de aproape o tona si-a incheiat cu succes misiunea pe data de 21 octombrie, cand a ramas fara combustibil.
Un dinozaur descoperit in statul american Utah ar putea fi un stramos al Tyrannosaurus Rex Oamenii de stiinta din statul american Utah sustin ca au descoperit un stramos al Tyrannosaurus Rex, un pradator masiv, cu un craniu gros si cu dintii mari supranumit "regele sangelui", transmite Reuters.
Eruptia vulcanului Kliuchevskoi din Peninsula Kamceatka, vazuta de satelitul Landsat 8 Vulcanul Kliuchevskoi din Peninsula Kamceatka (estul Rusiei) este unul dintre cei mai activi vulcani din lume. Satelitul Lansat 8 a pozat eruptia vulcanului Kliuchevskoi in dupa-amiaza zilei de 20 octombrie, informeaza Earth Observatory al Agentiei Spatiale Americane.
Vulcanul Etna a inceput sa arunce lava si cenusa Vulcanul Etna, situat pe insula italiana Sicilia, a inceput sa arunce lava si cenusa printr-un nou crater deschis in partea de sud-est, a informat sambata Institutul de Geofizica si Vulcanologie din Catania, potrivit Agerpres.
VIDEO Dupa 4 ani de masuratori ale gravitatiei Terrei, satelitul GOCE a ramas fara combustibil Misiunea satelitului GOCE, al Agentiei Spatiale Europene (ESA), a luat sfarsit. Dupa 4 ani de masuratori detaliate ale variatiilor gravitatiei Terrei, satelitul a ramas fara combustibil, anunta ESA intr-un comunicat de presa.
Altitudinea masivului Mont Blanc, cel mai inalt varf din Europa Occidentala, a scazut cu 42 cm fata de 2011 Altitudinea masivului Mont Blanc, cel mai inalt varf din Europa occidentala, a fost calculata la 4.810,02 metri, respectiv cu 42 de centimetri mai putin decat in 2011, a anuntat joi Institutul national francez de informare geografica si forestiera (IGN), citat de Agerpres.
Sase scenarii catastrofice care ar putea conduce la extinctia oamenilor, realizate de unele dintre cele mai stralucite minti ale planetei, printre care si Stephen Hawking Un grup de prestigiosi oameni de stiinta din Marea Britanie, reuniti in cadrul Centrului de Studii pentru Riscul Existential - The Centre for the Study of Existential Risk (CSER) - a realizat o lista a potentialelor evenimente catastrofice care ar putea pune in pericol sau chiar conduce la extinctia speciei umane, scrie Slate.fr. Printre ele - o inteligenta artificiala ostila si atacurile cibernetice.
Cele mai vechi obiecte din fier cunoscute pe Pamant au fost confectionate din elemente dintr-un meteorit Cele mai vechi obiecte de fier descoperite vreodata, margele din coliere funerare ce inconjurau trupurile dintr-un cimitir egiptean vechi de acum 5.000 de ani, au fost realizate dintr-un meteorit, potrivit unui studiu publicat in revista Journal of Archaeological Science.
Fosilele unui dinozaur cu coarne care a trait pe continentul pierdut Laramidia, prezentate de paleontologi Palentologii au prezentat miercuri, intr-un studiu publicat de revista britanica Proceedings of The Royal Society B: Biological Sciences, fosilele unui ciudat dinozaur cu coarne descoperite in sud-vestul Statelor Unite, transmite AFP. Dinozaurul, denumit de palentologi Nasutoceratops titusi, a trait in urma cu circa 76 milioane de ani pe insula-continent Laramidia, care nu mai exista in zilele noastre. Dinozaurii Nasutoceratops titusi au apartinut familiei Ceratopsia, un grup de dinozauri erbivori, dintre care cel mai cunoscut este Triceratops, un dinozaur cu trei coarne.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana