HOTSCIENCE
Le Capitole
Foto: SNCF Archives

​VIDEO Povestea Le Capitole, primul tren european ce atingea 200 km/h acum jumătate de secol

de Vlad Barză HotNews.ro
În 1967 Franța lansa primul tren european care atingea 200 km/h la fiecare călătorie, stabilind un standard care urma să fie extins 15 ani mai târziu de și mai rapidele TGV-uri. Trenul Le Capitole rula pe linii convenţionale şi parcurgea în șase ore distanţa de 713 km dintre Paris și Toulouse, având porțiuni unde putea atinge 200 km/h, aproape la fel de rapid ca trenul japonez Shinkansen, lansat în 1964. Mizând pe viteză şi lux, trenul a fost un mare succes în anii 70', dar nu a mai făcut faţă schimbărlor din anii 80'.
Populatia Bajau

Prima dovadă a unei adaptări genetice a oamenilor la scufundări: Populația Bajau (Nomazii mărilor) a dezvoltat o splină supradimensionată

Vineri, 20 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii au descoperit prima dovadă a unei adaptări genetice a ființei umane la scufundarea în adâncime, respectiv o dezvoltare excepțională a splinei la populația Bajau din Indonezia, arată un studiu publicat joi și citat de AFP.
enzime

Enzima care distruge plasticul - o descoperire promițătoare pentru combaterea poluării

de Corina Judele HotNews.ro
Marţi, 17 Apr 2018 Science - Terra
Oamenii de știință din Marea Britanie și Statele Unite spun că au proiectat o enzimă care distruge plasticul și ar putea ajuta în viitor la lupta împotriva poluării, relatează Reuters. Enzima poate dezintegra polietilena tereftalată, cunoscută și ca PET – o formă de plastic ce a fost patentată în anii '40 și folosită în milioane de tone de sticle de plastic.
Masina de eutanasiere Sarco
Foto: Twitter

Mașina care te ajută să te sinucizi, invenția morbidă care a făcut senzație la un târg funerar din Amsterdam

de Vlad Barză HotNews.ro
Luni, 16 Apr 2018 Science - Tehnologie
Un inventator australian pe nume Philip Nitschke a uimit lumea la târgul de articole funerare de la Amsterdam unde a prezentat o capsulă în care te poți sinucide, el spunând că eutanasia nu este doar un privilegiu medical.Controversatul dispozitiv numit Sarco promite să ofere o moarte rapidă și nedureroasă, spune inventatorul. Multe voci critice spun că o astfel de mașină este revoltătoare, mai ales că cei care au creat-o spun că îți oferă o moarte ”cu stil și eleganță”.
Ihtiozaur
Foto: Google

Fosilă veche de 205 milioane de ani găsită în Anglia

Joi, 12 Apr 2018 Science - Terra
Maxilarul masiv al unui ihtiozaur, vechi de 205 milioane de ani, a fost descoperită în sud-vestul Angliei, conferindu-i reptilei titlul de "unul dintre cele mai mari animale care au trăit vreodată"-aproape de dimensiunile unei balene albastre, scrie Fox News.
Microorganisme
Foto: Google

Corpul uman-doar 43% celule de proveniență umană

de Cosmin Orășanu HotNews.ro
Corpul omenesc include celule de proveniență umană doar în proporție de 43% din numărul total de celule ale organismului. Restul sunt coloniști microscopici. Inițial s-a crezut că rația dintre celulele noastre și microorganisme este de 10 la unu, scrie BBC.
Inteligenta Artificiala

Inteligența artificială, ar putea avea aceleași probleme de sănătate mintală ca un om?

Miercuri, 11 Apr 2018 Science - Tehnologie
Un neurocercetător analizează dacă implementarea unei funcții care mimează receptorii de serotonină în tehnologiile de inteligență artificială, care imită în mare parte rețelele neuronale umane, ar putea fi în același timp un lucru bun dar și unul rău, scrie Motherboard.
Avionul spatial X-37B
Foto: US Air Force

Avionul spaţial american X-37B e de peste 200 de zile pe orbită, în cea mai recentă misiune secretă

Sâmbătă, 7 Apr 2018 Science - Tehnologie
Avionul spațial X-37B, deţinut de Forțele Aeriene ale SUA, a depășit deja 200 de zile pe orbită, în ultima sa misiune secretă, anunță Space.com. Misiunea, denumită Orbital Test Vehicle-5 (OTV-5), a demarat în data de 7 septembrie 2017, când robotul spațial a fost lansat de o rachetă SpaceX Falcon 9 de la Centrul Spațial Kennedy (KSC) al NASA din Florida.
Rift aparut in Kenya

​VIDEO Se rupe Africa în două? Da, dar peste 50 de milioane de ani / Falia din Kenya nu are nicio legătură cu separarea plăcilor tectonice (cercetători)

Sâmbătă, 7 Apr 2018 Science - Terra
O falie de câţiva kilometri lungime s-a format în martie în Kenya, după ploi puternice. Un articol publicat de o cercetătoare şi care prezicea ruperea iminentă a continentului a fost preluat intensiv de presa intenaţională. Informația este însă falsă, a contrazis-o un alt cercetător, scrie Le Monde.
Calea Lactee

Douăsprezece găuri negre au fost detectate în centrul Căii Lactee

Miercuri, 4 Apr 2018 Science - Spatiul
Douăsprezece găuri negre au fost detectate în centrul Căii Lactee, „partea ascunsă a aisbergului”, afirmă astronomii, care se așteaptă ca în această zonă să găsească până la de 40 de ori mai multe, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, scrie AFP.
Steaua Icarus
Foto: nasa.gov

Hubble a capturat imaginea unei stele aflate la 9 miliarde de ani lumină. Noul record astronomic se datorează lentilelor gravitaționale

Marţi, 3 Apr 2018 Science - Spatiul
O enormă stea albastră denumită Icarus este cea mai îndepărtată stea individuală pe care a observat-o omenirea, informează NASA. În mod normal, ar avea o strălucire prea slabă pentru a fi văzută, chiar și cu cele mai puternice telescoape.
Wand
Foto: Siveco
Articol webPR

O bagheta digitala care transforma orice profesor intr-un magician al jocurilor educationale

de Smile Media
Luni, 7 Mar 2016 Science - Tehnologie
Va aduceti aminte de celebra scoala la care Harry Potter si prietenii lui invatau sa devina vrajitori? Ei bine, orice profesor poate acum sa transforme clasa intr-un spatiu miraculos pentru elevii lui.
Fosta statie spatiala Tiangong-1

Stația spațială chineză Tiangong-1 reintră în atmosferă în următoarele trei zile / Cercetătorii chinezi promit un spectacol splendid

Vineri, 30 Mar 2018 Science - Spatiul
Ar trebui să fim îngrijorați de dezintegrarea stației spațiale chineze deasupra Pământului, în zilele următoare? China ne asigură că nu și promite chiar un spectacol "splendid", asemănător cu o ploaie de meteoriți, scrie AFP.
Interstitium
Foto: Captura Twitter

Oamenii de știință au descoperit din întâmplare ceea ce cred a fi un nou organ al corpului uman, interstițiul

de R.M. HotNews.ro
Un mini-microscop a permis descoperirea unei structuri a anatomiei umane necunoscută până în prezent și care ar putea juca un rol în propagarea cancerelor, scrie AFP.
Telescopul Herschel
Foto: ESA/NASA/JPL-Caltech

Galaxia fără materie neagră

Miercuri, 28 Mar 2018 Science - Spatiul
O galaxie neobișnuit de transparentă cu dimensiuni apropiate de Calea Lactee îi îndeamnă pe astrofizicieni să-și pună noi întrebări. Obiectul, intitulat NGC1052-DF2, pare că nu conține materie neagră, conform BBC.
Ursoaica cu pui
Foto: Pixabay

Suedia: Modificare de comportament la femelele urs, care își păstrează mai mult timp puii lângă ele, ca scut împotriva vânătorilor (studiu)

Miercuri, 28 Mar 2018 Science - Stiintele vietii
Ursoaicele din Suedia au învățat să profite de o lege care interzice vânătorilor sa împuște femele cu pui, păstrând ursuleții alături de ele o perioada mai lungă de timp, pe post de „scut„ împotriva gloanțelor, arată un studiu publicat marți și citat de AFP.
Peste unditar, filmat in adancurile Atlanticului

​VIDEO Prima înregistrare video a unui spectaculos peşte undiţar de abis

Sâmbătă, 24 Mar 2018 Science - Stiintele vietii
În adâncurile abisale ale Atlanticului de Nord trăieşte o specie ciudată de peşte undiţar, care îşi ademeneşte prada cu luciri fantomatice bioluminiscente şi care a fost filmat pentru prima oară în habitatul său natural, informează Agerpres citand Live Science.
Oumuamua

Asteroidul interstelar Oumuamua provine, cel mai probabil, dintr-un sistem stelar binar

de A.L. HotNews.ro
Joi, 22 Mar 2018 Science - Spatiul
Oumuamua, obiectul stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie, confirmat a fi un asteroid interstelar, a provenit, foarte probabil, dintr-un sistem binar de stele, potrivit Science Daily.
Sudan

Sudan, ultimul mascul de rinocer alb nordic din lume, a murit/ Mamiferul a trait 45 de ani

Marţi, 20 Mar 2018 Science - Terra
Ultimul mascul de rinocer alb nordic din lume, Sudan, a murit, dupa luni de zile in care s-a confruntat cu mai multe probleme de sanatate, informeaza  BBC.
Sturz cantator
Foto: Doru Panaitescu

Cum poti ajuta pasarile migratoare in aceasta perioada? Sfaturi utile

de Doru Panaitescu HotNews.ro
Miercuri, 21 Mar 2018 Science - Stiintele vietii
In aceasta perioada, desi nu este neobisnuit sa ninga, cele mai afectate nu sunt pasarile care au trecut deja cu bine iarna, ci cele migratoare, aflate in drum spre locurile de cuibarit. Pasarile mici, cantatoare, sunt printre cele mai afectate.
Mutatii genetice

VIDEO Cum se modifica ADN-ul in timp real

de A.T. HotNews.ro
Cuvantul "mutatie" poate avea conotatii negative, sugerand malformatii, pentru ca in ADN-ul nostru mutatiile inseamna adesea modificari periculoase ale codului genetic care ar putea duce la cancer. Dar fara mutatii aleatorii, specia noastra si toate celelalte forme de viata pe Pamant asa cum le stim nu ar exista, ele permit organismelor sa se adapteze la mediu si sa evolueze.
Maximele de sambata in comparatie cu cele de duminica
Foto: ANM

FOTOGALERIE Cum am trecut de la primavara la iarna, in mai putin de 24 de ore

Luni, 19 Mar 2018 Science - Terra
Sambata la ora 17 erau locuri in care temperaturile depaseau 22 de grade, iar o zi mai tarziu in aceleasi orase erau 0 grade, iar in Moldova erau -10 grade. Variatile bruste de temperatura nu sunt neobisnuite, insa 20 de grade de la o zi la alta reprezinta ceva extrem de rar. In articol puteti vedea, intr-o galerie de harti ANM, cum am trecut in acest weekendm de la primavara, la iarna.
Dr T. Berry Brazelton

A murit dr. Brazelton, pediatrul care a facut din bebelus o persoana

Vineri, 16 Mar 2018 Science - Stiintele vietii
Thomas Berry Brazelton, pediatrul american care a revolutionat modul de a vedea nou-nascutii, a murit la varsta de 99 de ani, a anuntat joi New York Times, preluat de AFP.
Stephen Hawking
Foto: AGERPRES

Stephen Hawking si vorbele sale memorabile - Existenta lui Dumnezeu, handicapul care poate fi util, dezastrul ce ar urma daca luam legatura cu extraterestrii

Miercuri, 14 Mar 2018 Science - Spatiul
"Scopul meu este sa inteleg complet universul: de ce este asa si de ce exista", spunea Stephen Hawking, una dintre cele mai stralucitoare minti ale timpurilor noastre. Opiniile sale au starnit un interes urias, fie ca a fost vorba de nevoia oamenilor de a intemeia colonii pe alte Planete sau de faptul ca nu ar fi fost nevoie de o fiinta divina pentru creatia Universului. Hawking a spus ca trebuie sa evitam cu orice pret contactul cu extraterestrii si tot el a spus ca filozofia nu a mai tinut in ultimul timp pasul cu avansul stiintific si nu mai este in stare sa raspunda la intrebari fundamentale. Hawking a murit miercuri dimineata, la resedinta sa din Cambridge. In articol puteti citi cele mai interesante opinii ale lui Hawking
Stephen Hawking
Foto: Flickr/ Lwp Kommunikáció

Omul de stiinta Stephen Hawking a murit la varsta de 76  de ani

de DP HotNews.ro
Miercuri, 14 Mar 2018 Actualitate | Esenţial
Fizicianul Stephen Hawking a decedat miercuri dimineata la locuinta sa din Cambridge, potrivit unui anunt facut de familia sa, preluat de presa straina. Copiii lui Hawking- Lucy, Robert si Tim - au declarat: "Suntem profund indurerati ca tatal nostru iubit a murit astazi. A fost un mare om de stiinta si un om extraordinar a carui munca si mostenire vor dainui multi ani"
Autismul, mai raspandit in cazul barbatilor
Foto: MorgueFile.com

Empatia este determinata, chiar daca partial, si de genetica (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Empatia, capacitatea de a intelege si a fi atent la sentimentele altuia, este in mod principal rezultatul trairilor noastre, dar tine putin si de genetica, au aratat cercetatorii britanici si francezi, scrie AFP.
Elon Musk
Foto: SXSW

​VIDEO Elon Musk promite ca in 2019 vor fi primele teste cu nava care ar trebui sa ajunga pe Marte. Cum vede celebrul fondator al Tesla legile de pe viitoarea colonie si forma de guvernamant

Luni, 12 Mar 2018 Science - Spatiul
Elon Musk spune ca in 2019 vor avea loc primele teste cu nava care in viitor ar trebui sa ajunga si pe Marte si chiar sa duca oameni acolo, pentru a forma o colonie. Visul nebunesc al lui Musk a fost criticat de multi, iar omul de afaceri a admis acum ca termenele pe care le da sunt "optimiste". Musk spune ca primii oameni care vor pleca spre Marte vor risca enorm, dar va fi cu atat mai mare satisfactia pentru cei care vor supravietui. Musk a fost intrebat, la festivalul South by South West (SXSW) in Austin, Texas, si cum vede viitoarea forma de guvernamant a coloniei de pe Planeta Rosie.
Cubul Rubik, rezolvat in 0,38 secunde

VIDEO Un robot a rezolvat cubul Rubik in sub jumatate de secunda

Vineri, 9 Mar 2018 Science - Tehnologie
Un robot a rezolvat in 0,38 secunde celebrul cub Rubik, batand un record anterior care se situa la peste 0,6 secunde, scrie BBC. Cubul, cel mai celebru puzzle mecanic, a fost inventat in 1974 de profesorul maghiar de arhitectura Erno Rubik. Recordul pentru rezolvarea cubului de catre un om este de 4,69 secunde.
1 martie 2018 a adus temperaturi extrem de mici in toata Europa
Foto: Meteociel

ANALIZA Cand iarna nu cedeaza - Care au fost cele mai reci zile de martie din istorie - De la -31 de grade, la zapezi record

Joi, 1 Mar 2018 Science - Terra
Martie este prima luna de primavara si in unii ani temperaturile trec si de 25 de grade. Insa au fost destule cazuri de-a lungul ultimului secol cand minimele au scazut in Romania sub -20 de grade in numeroasele locuri, culminand cu -31 de grade. Nu au lipsit nici zilele cu strat de zapada consistent, chiar si de peste jumatate de metru. In articol puteti citi despre cele mai reci zile de martie si despre recordurile pe care le-a adus a treia luna din an.
Vehicule zburatoare de oras
Foto: Uber

Tot mai multe companii testeaza terenul pentru a lansa "taxi"-uri zburatoare, insa obstacolele sunt numeroase in calea acestei tehnologii

Joi, 1 Mar 2018 Economie | Auto
Cateva companii spun ca va veni o zi in care vom putea sa ne chemam de pe smartphone un fel de drona uriasa in care ne vom sui si vom fi dusi automat unde vrem. Insa un astfel de moment nu este apropiat, fiindca nici masinile autonome nu au ajuns pe sosele, ce sa mai vorbim de vehicule zburatoare. Insa cateva companii, precum Uber, Airbus si Boeing, au planuri serioase, investesc si promit ca vor face cat de curand teste, arata o analiza a The New York Times.
Prima imagine a universului
Foto: European Space Agency

Semnale legate de nasterea primelor stele din Univers ar putea sa fi fost detectate

Miercuri, 28 Feb 2018 Science - Spatiul
Astronomii ar putea sa fi reusit sa detecteze pentru prima oara semnale legate de aparitia primelor stele, in urma cu 13,6 miliarde de ani, la putin timp dupa nasterea Universului, potrivit unui studiu publicat miercuri de revista Nature si citat de AFP.
Waymo si masina autonoma care vede toate obstacolele
Foto: Waymo

​VIDEO Waymo, parte a Google, arata intr-un clip in 360 de grade cum functioneaza o masina autonoma si ce vezi cand esti in ea

Miercuri, 28 Feb 2018 Economie | Auto
​Waymo, divizia de masini autonome a Google, a pus un video in 360 de grade in care arata cum functioneaza masinile care se pot conduce singure si ofera un exemplu despre ce ar putea sa vada un astfel de pasager. Google testeaza de peste un deceniu masini autonome, a acumulat 8 milioane de km, dar si-a intensificat testele din ianuarie 2017 cand a introdus o versiune mult imbunatatita instalata pe modele Chrysler.
Analizand peretii unor pesteri pictate acum cateva zeci de ani

VIDEO ​Cele mai vechi picturi si desene au fost realizate acum peste 60.000 de ani de oamenii de Neanderthal, nu de cei moderni - studiu

Vineri, 23 Feb 2018 Science - Stiintele vietii
​Oamenii de Neanderthal, si nu Homo Sapiens, au creat primele forme de arta, arata un studiu pornind de la picturile, desenele si scoicile descoperite in trei pesteri din Spania. Sunt cele mai vechi manifestari artistice din lume, de cel putin 64.000 de ani, iar datarea printr-o metoda sofisticata a aratat ca sunt realizate cu cel putin 20.000 de ani inaintea venirii omului modern in Europa. Sunt insa arheologi care spun ca trebuie sa fim prudenti cand este vorba de datarea unor forme atat de vechi de arta si ca este nevoie de mai multe dovezi.
Primul embrion hibrid om-oaie a fost creat in laborator

Primul hibrid om-oaie a fost creat in laborator si ne arata ca suntem cu un pas mai aproape de cresterea organelor umane

Marţi, 20 Feb 2018 Science - Stiintele vietii
In anul 2017, oamenii de stiinta au reusit sa injecteze un embrion de porc cu celule umane, iar acum procedura a fost imbunatatita si testata pe oi, scrie National Geographic.
Jocul "Bad News" te invata sa detectezi stirile false
Foto: https://www.getbadnews.com/

Jocul creat de cercetatorii de la Cambridge te antreneaza sa detectezi stirile false din mediul online

Marţi, 20 Feb 2018 Science - Tehnologie
Strile false au inceput sa domine toate industriile si au devenit o unealta politica, o insulta sau chiar un cliseu. Oamenii de stiinta vor sa combata acest fenomen cu ajutorul unui joc online, informeaza The Guardian.
Urangutan
Foto: Flickr - Ellen Munro

Mai mult de 100.000 de urangutani au fost ucisi in decursul a 16 ani. Despadurirea, considerata principalul "vinovat" al acestor pierderi

de Ioana Birsan HotNews.ro
Mai mult de 100.000 de urangutani pe cale de disparitie au fost ucisi in Borneo, incepand cu anul 1999, potrivit unei cercetari, informeaza BBC.
Pablo Picasso, "Head of a Woman", Paris, 1906
Foto: Flickr

O noua tehnica de scanare dezvaluie secretele din spatele picturilor celebre ale lui Picasso

Luni, 19 Feb 2018 Science - Tehnologie
Oamenii de stiinta s-au folosit de razele X pentru a face cunoscute secretele din spatele picturilor si sculpturilor lui Pablo Picasso. Tehnologia le-a permis sa descopere lucrari pana acum necunoscute lor, care sa-i ajute la conturarea unei istorii a artei mai bogate in detalii, scrie Gizmodo.
Inspectia unei rachete Falcon 9
Foto: SpaceX

Elon Musk vrea sa creeze o retea de 11.000 de sateliti care sa furnizeze acces la internet oriunde in lume

Vineri, 16 Feb 2018 Science - Spatiul
Elon Musk vrea, prin compania SpaceX, sa creeze pana in 2024 o retea de 11.000 de sateliti interconectati care sa furnizeze acces la internet oriunde in lume, scrie Financial Times. Planul va fi greu de realizat si inceputul va consta in testarea a doi sateliti care vor fi in legatura cu statii de la sol. Aparitia serviciilor 5G, dar si a masinilor autonome reprezinta motive in sprijinul unei astfel de initiative, insa si alte companii au planuri similare. Primii doi sateliti de test vor fi lansati in acest week-end.
Exoplaneta Kepler-22 b

Oamenii de stiinta danezi au descoperit 95 de exoplanete

Vineri, 16 Feb 2018 Science - Spatiul
Aproape 100 de exoplanete - planete care orbiteaza in jurul unor stele aflate in afara Sistemului Solar - au fost descoperite de curand de oamenii de stiinta din Danemarca cu ajutorul datelor transmise de telescopul spatial Kepler., informeaza Press Association. Kepler, care se apropie cu pasi vertiginosi de sfarsitul misiunii sale in spatiu a ajuns astfel sa identifice pana astazi 4496 de exoplanete candidate, din care 2341 au fost deja confirmate.
Planetele identificate de Kepler
Foto: NASA Ames

Telescopul spatial Kepler se apropie de sfarsitul misiunii

Joi, 15 Feb 2018 Science - Spatiul
Telescopul spatial Kepler se apropie cu pasi vertiginosi de sfarsitul misiunii sale in spatiu. In pofida problemelor tehnice pe care le-a intampinat, inginerii au reusit, venind cu o solutie ingenioasa de control al orientarii in spatiu, sa ii prelungeasca viata, reusind sa ofere comunitatii astronomice sansa de a derula campania de observatie intitulata sugestiv K2, potrivit Space Alliance. Kepler a ajuns astfel sa identifice pana astazi 4496 de exoplanete candidate, din care 2341 au fost deja confirmate.
Peisaj de iarna
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

ANALIZA Iarna si uimitoarele ei extreme climatice - De la iernile cu zapezi uriase din trecut, pana la 26 de grade in februarie

Miercuri, 14 Feb 2018 Cold News
Acum doi ani au fost 26 de grade in februarie, la inceputul acestei luni au fost 21 de grade si tot mai des de Craciun sunt maxime de 19 grade in tara. Iernile nu mai sunt demult ce au fost, iar friguri si zapezi precum cele din 1929, 1942, 1954 sau 1985 vin tot mai rar, fiindca primavara are izbucniri dese si in lunile cele mai reci. In articol puteti citi despre iernile in care au fost -38 de grade in tara, despre cele mai mari zapezi, dar si despre putinele locuri unde au fost mai mult de 20 de grade in ianuarie.
Craniu uman

Craniile unor persoane trase in teapa, cu o vechime de peste 8.000 de ani, indica existenta unor practici pana acum necunoscute de arheologi

Miercuri, 14 Feb 2018 Science - Stiintele vietii
Arheologii au gasit in sedimentele de calcar din zona unei cai ferate din Suedia, artefacte cu o vechime de cateva mii de ani. Printre acestea se numara oase de animale, unelte din coarne de cerb si parti ale unor cranii umane, scrie National Geographic.
Robotii concureaza in cadrul propriei competitii de schi
Foto: YouTube- The Korea Herald

VIDEO Robotii au avut propria competitie la Jocurile Olimpice de iarna

Miercuri, 14 Feb 2018 Science - Tehnologie
Olimpiada de iarna din acest an, din PyeongChang, gazduieste un eveniment inedit, prin care se vrea ilustrarea abilitatilor sportive ale tehnologiei robotice. Robotii schiori concureaza in cadrul propriului campionat de schi, scrie The Verge.
Trecerea asteroidului 2018 CB pe langa Pamant
Foto: nasa.gov

Un asteroid de dimensiuni mici va trece in aceasta noapte foarte aproape de Pamant

Vineri, 9 Feb 2018 Science - Spatiul
Un asteroid cu dimensiuni intre 15 si 40 de metri va trece pe langa Pamant, in noaptea de vineri spre sambata, acesta avand o traiectorie mai apropiata decat cea a Lunii, conform unui anunt al NASA, relateaza Agerpres.
Antibiotice
Foto: Pixabay

A fost descoperita o noua clasa de antibiotice, care este capabila sa omoare mai multi agenti patogeni rezistenti

Marţi, 13 Feb 2018 Science - Stiintele vietii
Cercetatorii de la Universitatea Rockefeller au descoperit o noua clasa de antibiotice, capabila sa omoare mai multi agenti patogeni rezistenti la antibiotice, noteaza iflscience.com. Aceasta noua familie provine din moleculele prezente intr-o mare varietate de soluri, iar cercetatorii spera ca ar putea reprezenta o arma utila in arsenalul medical.
Falcon Heavy
Foto: SpaceX

​VIDEO De ce lansarea rachetei lui Elon Musk este un moment de referinta pentru explorarea spatiului

Miercuri, 7 Feb 2018 Science - Spatiul
Ani de zile multi au ras de planurile lui Elon Musk cu SpaceX, dar dupa lansarea de marti a rachetei Falcon Heavy se deschid noi perspective in comertul spatial si in calatoriile interplanetare. Dincolo de marketingul de geniu legat de lansarea unei masini Tesla rosie in spatiu, ce s-a intamplat aseara este o dovada ca va creste rolul companiilor private in domeniul zborurilor spatiale. Musk spune ca racheta, care pe site este trecuta si cu pret, 90 milioane dolari, are sarcina utila dubla fata de cea mai puternica racheta, dar costuri de trei ori mai mici. Aceste economii deschid noi posibilitati, de la exploatarea unor asteroizi, pana la trimiterea de oameni pe Marte.
William Shakespeare
Foto: facade.com

Un program folosit pentru descoperirea plagiatelor a dezvaluit sursa de inspiratie a 11 piese scrise de Shakespeare

Vineri, 9 Feb 2018 Actualitate | Cultură
Un program folosit de profesori pentru a descoperi plagiatele a dezvaluit sursa a 11 piese scrise de William Shakespeare, potrivit The New York Times, citat de news.ro. Doi profesori au gasit un manuscris nepublicat pe care ei cred ca scriitorul englez l-a consultat pentru a scrie piese ca "Regele Lear", "Richard al III-lea" si "Henric al V-lea".
Cheddar Man
Foto: Captura Twitter

Portretul primului britanic cunoscut din era noastra: brunet, ochi albastri si o culoare foarte inchisa a pielii

Miercuri, 7 Feb 2018 Science - Stiintele vietii
Primul britanic cunoscut din era noastra, care a trait acum 10.000 de ani, dezvaluie caracteristici neasteptate: ochi albastri si o piele inchisa la culoare, spre negru, afirma o echipa de cercetatori, citata de AFP.
Lansare Falcon Heavy
Foto: SpaceX

VIDEO Falcon Heavy, cea mai puternica racheta din lume, a fost lansata cu succes/ "Starman" si o Tesla rosie in drumul spre Marte

de Ionut Baias HotNews.ro
Marţi, 6 Feb 2018 Science - Tehnologie
SpaceX a lansat cu succes marti, de la Cape Canaveral, Falcon Heavy, cea mai puternica racheta din lume la momentul actual, iar incarcatura a fost eliberata cu suuces pe orbita Pamantului, potrivit AFP.  Falcon Heavy, cel mai recent progres al companiei SpaceX, transporta catre Marte un manechin, Starman, care "conduce" o masina electrica Tesla de culoare rosie, reprezentand un pas inainte pentru planurile companiei de a trimite oameni pe Marte.
Tehnologia ar scadea productivitatea, potrivit Microsoft
Foto: Pixabay

Tehnologia scade productivitatea angajatilor, potrivit unei cercetari realizate de Microsoft

Luni, 5 Feb 2018 Science - Tehnologie
Un studiu realizat de Microsoft ajunge la concluzia ca tehnologia are efecte nefaste asupra calitatii muncii, angajatii devenind mai distrasi si mai putin productivi, scrie BBC.
Falcon Heavy
Foto: Flickr

SpaceX se pregateste de lansarea Falcon Heavy, cea mai puternica racheta din lume la momentul actual

Luni, 5 Feb 2018 Science - Spatiul
Un sistem de lansare spatial, mai puternic decat oricare altul din zilele noastre, este programat marti pentru lansare, informeaza NPR. Falcon Heavy este cel mai recent progres al companiei SpaceX si reprezinta un pas inainte pentru planurile companiei de a trimite oameni pe Marte.
Plasticul din oceane
Foto: photolib.noaa.gov

Impactul poluarii cu plastic a oceanelor. O amenintare reala pentru viata balenelor si a rechinilor

Luni, 5 Feb 2018 Science - Terra
Oamenii de stiinta sunt de parere ca trebuie sa existe mai multe cercetari referitoare la impactul poluarii cu plastic asupra balenelor si a rechinilor, in special pentru ca viata a numeroase specii de vietati marine se afla in pericol din acest motiv, scrie BBC.
Deepfake Merkel Trump

Ce este Deepfake si de ce explozia acestui fenomen video este foarte periculoasa

Luni, 5 Feb 2018 Science - Tehnologie
In ultimele doua luni au aparut tot mai multe video-uri trucate in care mai ales fețele unor actrite porno erau inlocuite intr-un mod extrem de convingator din punct de vedere tehnic de cele ale unor actrite celebre de la Hollywood. Fenomenul a fost denumit Deepfake si ingrijoreaza tot mai multa lume, fiindca acum exista aplicatii care, ajutandu-se de tehnici de machine learning le permit si celor fara cunostiinte tehnice sa puna pe internet montaje video extrem de bine realizate. Scenariul cel mai grav tine de momentul in care vor fi trucate atat video cat si audio declaratiile unor lideri politici, ceea ce ar putea duce la conflicte diplomatice reale.
Misiunile lunare au lasat in urma peste 180.000 de kilograme de deseuri

Oamenii au lasat deja mai mult de 180.000 de kilograme de deseuri pe Luna. Printre acestea se afla sase steaguri americane, o unghiera si 100 de bancnote de 2 dolari

Luni, 5 Feb 2018 Science - Spatiul
Data de 20 iulie 1969 are o importanta deosebita pentru istoria umana, reprezentand ziua in care astronautii Apollo 11 au aterizat pe suprafata Lunii. Pana in anul 1972, NASA s-a intors pe luna de inca cinci ori, iar in cadrul celor sase misiuni lunare, agentia spatiala a lasat in urma 809 obiecte, potrivit Science Alert.
Aruncatorul de flacari produs de Boring Company
Foto: Boring Company

Elon Musk a vandut in patru zile cele 20.000 de aruncatoare de flacari

Joi, 1 Feb 2018 Science - Tehnologie
​Elon Musk a vandut in patru zile cele 20.000 de aruncatoare de flacari produse de una dintre companiile sale, acestea fiind gandite pentru distractia de la petreceri. Aceste aruncatoare costa 500 de dolari/bucata si vor ajunge in primavara la clienti.
Minivan Pacifica al Waymo
Foto: Waymo

California este "raiul" masinilor autonome. 16 companii le-au testat acolo anul trecut, Google a bifat peste jumatate de milion de km

Joi, 1 Feb 2018 Economie | Auto
California a dat autorizatie unui mare numar de companii pentru a testa masinile autonome pe drumurile publice, iar anul trecut Waymo, divizie a Google, a "bifat" peste 500.000 km, mult peste toti ceilalti. Datele includ si numarul de dati in care soferii au fost nevoiti sa intervina, iar aici tot Waymo sta cel mai bine, urmata de GM si Nissan. Printre companiile care au primit autorizatie de test se numara Mercedes, Bosch, BMW si Ford.
Orca Wikie

AUDIO O balena ucigasa a invatat sa pronunte mai multe cuvinte in engleza

Miercuri, 31 Ian 2018 Science - Stiintele vietii
O echipa de cercetatori a reusit sa invete o balena ucigasa sa repete sunete umane precum "Hello" sau "bye bye", scrie AFP.
Superluna albastra sangerie
Foto: Captura NASA

VIDEO Superluna albastra sangerie, vizibila in America de Nord, Rusia, Asia si oceanul Pacific

Miercuri, 31 Ian 2018 Science - Spatiul
O eclipsa lunara rara - Superluna albastra sangerie - ofera miercuri un spectacol impresionant, care este transmis LIVE de agentia spatiala americana NASA, scrie AFP.
Stiinta in Coreea de Nord
Foto: Captura The Outline

Cum este sa fii om de stiinta in Coreea de Nord - Despre stres, riscuri, idei absurde, dar si surprize placute

Joi, 25 Ian 2018 Science - Tehnologie
In Coreea de Nord este foarte complicat sa fii om de stiinta, fiindca in orice faci trebuie sa tii cont de ce vrea regimul dictatorial aflat la putere si trebuie sa ai grija ce si cu cine vorbesti. Pentru cercetatorii din tara cu capitala la Phenian schimburile de experienta cu strainatatea sunt ca si inexistente, la fel cum este si publicarea lucrarilor in afara tarii. Exista insa sperante, fiindca tot mai multi nord-coreeni invata sa foloseasca computerele si unii cercetatori au creat si lucruri utile, cum ar fi o lampa solara, se arata intr-o analiza pe The Outline.com. Problema ramane incercarea de a impaca rigurozitatea stiintifica si pretentiile absurde ale lui Kim jong un.

Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat un manuscris de la Marea Moarta

de R.M. HotNews.ro
Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat unul dintre cele doua manuscrise de la Marea Moarta, la peste o jumatate de secol de la descoperirea lor, a anuntat o universitate israeliana, citata de AFP.
Oimiakon
Foto: visityakutia.com

Cum este viata in Oimiakon, satul siberian unde temperaturile au coborat sub -67 de grade

Marţi, 23 Ian 2018 Science - Terra
In regiunea siberiana Iakutia, un sat de 500 de locuitori a devenit celebru pe plan mondial: Oimiakon (Oymyakon) unde temperatura minima a ajuns de curand la sub -60 de grade, nu departe de recordul absolut. Desi vara se poate ajunge si la +30 de grade, frigul defineste fiecare aspect al vietii in Oimiakon, locul unde copiii merg la scoala si la -45 de grade, bateriile se consuma in cateva minute si oamenii fac focul sub masini pentru a le porni. In micul sat din Iakutia temperaturile nu urca niciodata peste zero grade intre 1 decembrie si 1 martie, dar asta nu impiedica turisti din toata lumea sa vina sa vada cum se simte frigul extrem.
Transplant
Foto: PxHere

Premiera la nivel mondial: un pacient a devenit beneficiarul unui al doilea transplant de fata

de Ioana Birsan HotNews.ro
Saptamana trecuta, un barbat care a vrut sa ramana in anonimat a devenit prima persoana din istoria medicala care a primit un al doilea transplant de fata, scrie iflscience.com.
Inteligenta artificiala devine un instrument de solutionare a crimelor
Foto: Max Pixel

Inteligenta artificiala care ii pregatea pe astonauti pentru misiunile spatiale ar putea ajuta la rezolvarea crimelor

Luni, 22 Ian 2018 Science - Tehnologie
Sistemele de inteligenta artificiala, dezvoltate pentru a-i pregati pe astronauti pentru viitoarele misiuni spatiale, au acum alta utilitate, la fel de nobila- pot ajuta la rezolvarea crimelor, scrie Futurism.
Amazon Go
Foto: Amazon

VIDEO Amazon deschde primul supermarket in care iti alegi ce vrei si poti iesi fara sa te opresti la casa de marcat

Luni, 22 Ian 2018 Economie | IT
Amazon a deschis in Seattle un supermarket in care intri, iti alegi ce produse doresti, iar la iesire nu te opresti la casa pentru a plati, ci costul iti este automat extras din contul de Amazon. In decembrie 2016 compania deschidea un magazin care a fost folosit cu circuit inchis doar de angajati. Testele s-au dovedit a fi pozitive si acum s-a deschis un magazin pentru publicul larg.
Reactorul nu se bazeaza pe puterea solara pentru a functiona
Foto: Wikimedia Commons - Andrew Swallow

NASA a testat reactorul nuclear care ar putea pune bazele unei viitoare colonii pe Marte

Duminică, 21 Ian 2018 Science - Spatiul
NASA si Departamentul de Energie al SUA au testat un mic reactor nuclear, numit KRUSTY, in desertul din Nevada. Acesta ar putea fi o pretioasa sursa de energie pentru viitoarele explorari spatiale sau chiar pentru o misiune pe Marte, informeaza Digital Trends.
K2-138 ar putea avea mai mult de cinci exoplanete
Foto: exoplanets.nasa.gov

NASA: Un sistem format din cinci exoplanete, descoperit cu ajutorul cercetatorilor amatori

Luni, 15 Ian 2018 Science - Spatiul
Prin intermediul unui proiect numit Exoplanet Explorers, un grup de cercetatori amatori a descoperit K2-138, un sistem planetar indepartat care gazduieste cel putin cinci exoplanete, informeaza Futurism.
Inteligenta artificiala ajuta la detectarea atacului de cord
Foto: Flickr

VIDEO Inteligenta artificiala ajuta primii respondenti ai unui apel de urgenta sa identifice atacul de cord in timp record

Marţi, 16 Ian 2018 Science - Tehnologie
Echipajul medical responsabil de dispeceratul de urgenta au o treaba dificila de facut- trebuie sa ii linisteasca pe apelanti in timp ce se ocupa de adresarea intrebarilor esentiale, care ar putea salva viata pacientului. Aceasta munca grea va primi ajutoare din partea inteligentei artificiale, scrie Engadget.

NASA a inventat o noua tehnica de navigare in spatiu printr-o tehnologie care are la baza razele X

Duminică, 14 Ian 2018 Science - Spatiul
Cercetatorii NASA s-au folosit de razele X pentru a demonstra eficacitatea unei noi tehnici de navigare in spatiu. Tehnica poate identifica navele spatiale care se indreapta spre adancul Sistemului Solar si chiar si mai departe, folosindu-se de pulsari ca ghizi, potrivit Science Alert
Diamantul de 910 carate ar valora 40 de milioane de dolari
Foto: Pixabay

Al cincilea cel mai mare diamant din lume a fost descoperit si valoreaza 40 de milioane de dolari

Marţi, 16 Ian 2018 Science - Terra
Al cincilea cel mai mare diamant din lume a fost descoperit intr-o mina din Lesotho si ar putea valora 40 de milioane de dolari, a afirmat producatorul global de diamante Gem Diamonds, potrivit Gizmodo.
Ahwaz, Iran
Foto: Google Maps

Anul 2017 a adus temperaturi extreme in multe locuri din lume. De la 54 de grade in Iran, la -55 in Siberia

Miercuri, 10 Ian 2018 Science - Terra
​Anul care s-a incheiat recent a fost unul dintre cei mai calzi din istorie si mai multe tari au inregistrat cele mai ridicate temperaturi de cand se fac masuratori meteorolgice. Sunt tot mai multe zilele in care temperaturile trec de 52 de grade in Orientul Mijlociu, dar recorduri de caldura s-au stabilit si in China, Chile, Spania si Ghana. In comparatie, minimele absolute au fost mult mai putine. Si 2018 se anunta capricios, in doar cateva zile fiind ninsori in Sahara, temperaturi de aproape -40 de grade in SUA, dar si 24 de grade in Sicilia, in timp ce in nordul Italiei zapezile au depasit si doi metri.

Un studiu efectuat pe sportivi arata ca un consum sustinut de ibuprofen afecteaza fertilitatea masculina

Marţi, 9 Ian 2018 Science - Stiintele vietii
Consumul sustinut de ibuprofen, un medicament raspandit impotriva durerilor sau febrei, ar putea fi nociv pentru fertilitatea masculina, avertizeaza un studiu efectuat in randul sportivilor, scrie AFP.
Roboti LG
Foto: LG Electronics

VIDEO Un robot LG a esuat in mod repetat pe scena la prezentarea de la targul CES Vegas

Marţi, 9 Ian 2018 Economie | IT
Un robot conceput de LG pentru a controla aparatele inteligente din casa a avut o lansare dezastruoasa la targul CES din Las Vegas, dupa ce nu a raspuns la mai multe intrebari demonstrative pe scena. Robotul numit Cloi a fost prezentat de LG ca fiind revolutionar prin modul in care foloseste inteligenta artificiala pentru a controla aparatele, insa esecul dovedeste ca mai este mult de lucru.
Jupiter

FOTO Superba imagine realizata de sonda Juno cu atmosfera de pe Jupiter

Marţi, 9 Ian 2018 Science - Spatiul
Sonda spatiala Juno era la o distanta putin mai mare decat diametrul Pamantului de Jupiter cand a realizat aceasta fotografie uimitoare a tumultuoasei atmosfere de pe cea mai mare planeta a sistemului nostru solar, scrie Nasa pe site-ul propriu.
Temperaturile la ora 16.00, pe 7 ianuarie
Foto: INMH

Primavara la inceput de ianuarie - In tara temperaturile s-au apropiat de 19 grade

Duminică, 7 Ian 2018 Actualitate | Esenţial
​Duminica a fost una dintre cele mai calde zile de ianuarie din istoria masuratorilor meteo, temperaturile maxime fiind aproape de 19 grade. Cel mai cald a fost la Lugoj, dar in alte cateva orase s-au depasit 17 grade, in timp ce in toate regiunile au fost peste 10 grade. Cea mai ridicata temperatura inregistrata vreodata in ianuarie a fost pe 7 ianuarie 2001, cand la Oravita au fost 22,2 grade. Campina si Calafat se numara printre putinele localitati in care temperaturile au trecut de 20 de grade in ianuarie.
Formatiune ciudata pe Marte

FOTO Nasa anunta ca roverul Curiosity cerceteaza cateva mici formatiuni in forma de betisoare: "Poate sunt cristale?"

Joi, 4 Ian 2018 Science - Spatiul
Pagina de Facebook a Curiosity anunta ca roverul Nasa de pe Marte cerceteaza cateva misterioase mici formatiuni cu forma de betisoare.
Vechii beringieni, o populatie americana de acum 10-20 de mii de ani
Foto: University of Alaska

ADN-ul unei fetite nascute acum 11.500 de ani, cheia care i-a ajutat pe cercetatori sa afle cum au sosit primii oameni pe continentul american

de G.S. HotNews.ro
A murit la varsta de sase saptamani in urma cu 11.500 de ani, dar are multe de spus: analiza ADN-ului fosil al unui bebelus descoperit in Alaska le-a permis oamenilor de stiinta sa dezvolte scenariul sosirii primilor oameni pe continentul american, potrivit unui studiu dat publicitatii miercuri, relateaza AFP, citata de Agerpres.
Ochelarii inteligenti Relumino
Foto: Samsung

Samsung va prezenta la CES Las Vegas ochelarii inteligenti pentru cei cu deficiente de vedere si un dispozitiv de recuperare pentru cei cu probleme pulmonare

Miercuri, 3 Ian 2018 Economie | Gadget
Samsung Electronics a anuntat miercuri ca, in contextul CES 2018, va lansa trei noi proiecte dezvoltate in cadrul programului sau C-Lab (Creative Lab). Este vorba de ochelari inteligenti pentru cei cu probleme de vedere, un dispozitiv de recuperare pentru cei cu probleme pulmonare si o boxa directionala portabila.
Vinkovci, poziitionarea pe harta
Foto: Google Maps

Un vas roman de acum 17 secole ar putea sa fi fost un obiect cu care li se faceau farse celor care beau prea mult

Miercuri, 3 Ian 2018 Science - Tehnologie
Un vas roman din argint de secol IV descoperit in Croatia s-a dovedit a fi mult mai interesant decat parea la prima vedere. Vasul este considerat ca fiind cel mai vechi dispozitiv de facut farse care dateaza de pe vremea Imperiului Roman, fiindca este astfel conceput incat vinul sau alte lichide se varsa in mod neasteptat pe cel caruia i se toarna bautura. Vasul a fost descoperit in orasul croat Vinkovci, loc in care s-au nascut doi imparati romani.
Incalzirea globala ar cauza cresterea ariditatii la nivel global, cu 25%
Foto: Pixabay

Predictiile cercetatorilor: O patrime din suprafata Pamantului va deveni arida, daca nu vom limita incalzirea globala

Luni, 1 Ian 2018 Science - Terra
Mai mult de o patrime din solul de pe Terra va suferi modificari si va deveni "semnificativ" mai uscat, chiar si in cazul in care umanitatea gaseste o cale de a limita incalzirea globala la 2 grade celsius, sustin cercetatorii intr-un studiu publicat in Nature Climate Change, scrie AFP.
Tehnica va ajuta la prezervarea monumentelor funerare egiptene
Foto: Pixabay

Cercetatorii au dezvoltat o tehnica de scanare care poate citi scrierile ascunse din sarcofagele mumiilor

Luni, 1 Ian 2018 Science - Tehnologie
Cercetatorii de la University College London (UCL) au dezvoltat o tehnica de scanare care va permite citirea textelor inscriptionate pe papirusul din care sarcofagele mumiilor sunt create, fara a risca producerea unor stricaciuni, informeaza Engadget.
Muntele K2

O echipa de alpinisti polonezi vrea sa devina prima din lume care ajunge iarna pe varful K2

Duminică, 31 Dec 2017 Science - Terra
​O echipa formata din 13 alpinisti polonezi incearca o premiera, propunandu-si sa atinga in sezonul de iarna al doilea cel mai inalt varf din lume, K2. Muntele a fost urcat de doar 300 de oameni, in timp ce pe Everest au ajuns peste 4.000, dar nimeni nu a reusit sa ajunga iarna in varf din cauza dificultatilor ce tin de temperatura, teren si vant, scrie National Geographic. "Oamenii au ajuns in spatiu si au pus piciorul pe luna, dar nimeni nu a stat iarna pe varful K2", spune Michał Leksiński, purtator de cuvant al expeditiei.
Temperaturile, pe 25 decembrie 2017, la ora 15
Foto: INMH

Temperaturile s-au apropiat de 19 grade intr-una dintre cele mai calde zile de Craciun din istoria masuratorilor meteorologice

Luni, 25 Dec 2017 Science - Terra
​La Calafat temperaturile s-au apropiat de 19 grade si in multe localitati au fost peste 15 grade, Craciunul din acest an fiind unul dintre cele mai calde de cand se fac masuratori. La Calafat au fost 18,5 grade si la Targoviste au fost 17, insa in nordul tarii au fost locuri unde nu s-au depasit 2-3 grade. In ultimii ani aproape de fiecare data temperaturile au fost extrem de ridicate pe 25 decembrie.
NASA va expora spatiul cu ajutorul unui robot zburator

Robotul zburator al NASA va explora Titan sau va colecta o mostra de la suprafata unei comete

Joi, 21 Dec 2017 Science - Spatiul
Cea mai noua misiune a agentiei spatiale NASA fie va lansa o nava spatiala de forma unui elicopter cu patru rotoare pe suprafata Titan, satelitului natural al planetei Saturn, fie va colecta o mostra de la suprafata unei comete, scrie The Washington Post.
Oumuamua

Misteriosul asteroid interstelar Oumuamua ar putea fi protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon

Luni, 18 Dec 2017 Science - Spatiul
Oumuamua, straniul obiect stancos in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem solar, este protejat de o manta formata din material organic bogat in carbon, cred astronomii care urmaresc acest corp celest detectat recent, scrie AFP.
UberAIR
Foto: Uber

Uber va lansa in 2024 serviciile de transport cu vehicule zburatoare, spune seful companiei Embraer care le dezvolta

Sâmbătă, 16 Dec 2017 Science - Tehnologie
​Uber va lansa in 2024 servicii comerciale cu vehicule electrice zburatoare care vor transporta in siguranta persoane in orase, a spus seful companiei braziliene de aeronautica Embraer care dezvolta aceste vehicule in parteneriat cu compania americana. Anuntul adauga un an la cele spuse recent de Uber care in 2020 vrea sa inceapa testele in cateva orase si promitea ca in 2023 ar lansa serviciile comerciale, scrie Reuters.
Oumuamua

Primele analize efectuate de  Breakthrough Listen nu indica semne de tehnologie extraterestra pe misteriosul asteroid interstelar Oumuamua

Vineri, 15 Dec 2017 Science - Spatiul
Misteriosul Oumuamua, un obiect in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem stelar si recent detectat, nu emite "semnale artificiale", arata primele observatii ale cercetatorilor care cautau semnele ale unei inteligente extraterestre, scrie AFP.
Geminidele isi vor face aparitia pe cer si in 2017
Foto: Captura NASA

NASA: Geminidele, cea mai frumoasa ploaie de stele a anului, pe cer in noaptea de miercuri spre joi

Miercuri, 13 Dec 2017 Science - Spatiul
O ploaie de meteori cunoscuta sub numele de Geminide va atinge varful intensitatii in noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA, citata de Agerpres. Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie ''poate fi observat cu ochiul liber, in conditii de cer senin si intunecat, din cea mai mare parte a lumii, insa spectacolul va fi cel mai frumos in emisfera nordica", a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

Rusia: Pierderea satelitului meteo, la sfarsitul lui noiembrie, a fost provocata de o eroare de calcul

Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Pierderea unui satelit lansat la finalul lunii noiembrie de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient rusesc, a fost provocata de o eroare de calcul, a anuntat marti agentia spatiala a Rusiei, Roskosmos, citata de AFP.
Pamantul are un zumzet propriu, de frecvente joase
Foto: oceanservice.noaa.gov

Pamantul are un "zumzet" propriu, iar cercetatorii au reusit sa-l inregistreze pentru prima data de pe fundul oceanului

Luni, 11 Dec 2017 Science - Terra
Pe langa galagia produsa de marile orase si suburbii, exista si alte sunete mai putin perceptibile care merita sa fie auzite si explorate. Cercetatorii sustin ca Pamantul are un "murmur" propriu, de frecvente joase, si se cauta o explicatie pentru acesta, potrivit Live Science.
Presedintele Trump vrea o noua misiune pe Luna
Foto: Pixabay

Donald Trump vrea sa semneze o directiva prin care sa oblige NASA sa realizeze o noua misiune pe Luna

Luni, 11 Dec 2017 Science - Spatiul
Administratia presedintelui american Donald Trump nu a fost timida in a recunoaste ca vrea sa trimita din nou o echipa de astronauti pe Luna, iar acum ia actiunile necesare pentru a ajunge la un astfel de rezultat, scrie Engadget.
Ursul polar, mascota celor care lupta impotriva incalzirii globale
Foto: Flickr

Filmul documentar care expune moartea lenta a unui urs polar infometat ne arata care sunt pericolele incalzirii globale

Duminică, 10 Dec 2017 Science - Terra
Un grup de producatori de filme au publicat un videoclip care surprinde momentul sfasietor in care un urs polar slabit si infometat, aflat in cautare de hrana, se prabuseste la pamant, in insulele canadiene Baffin, scrie National Geographic.
Homo sapiens a ajuns in Asia mai devreme decat se credea

Originea omului modern: Un nou studiu avanseaza teoria mai multor valuri de migratie din Africa

Sâmbătă, 9 Dec 2017 Science - Stiintele vietii
Oamenii moderni au inceput sa se raspandeasca in lume in cadrul mai multor valuri migratorii plecate din Africa, care este leaganul umanitatii, potrivit unui nou studiu care pune sub semnul intrebarii ipoteza general acceptata privind un singur val de migratie in urma cu circa 60.000 de ani, relateaza AFP, citata de Agerpres.
Cum arata cliadirile in aplcatia pentru HoloLens
Foto: Skanska

Cum este folosit computerul holografic Microsoft HoloLens in Romania pentru a vedea cum arata patru cladiri care vor fi gata in 2022

Miercuri, 6 Dec 2017 Science - Tehnologie
Tehnologia HoloLens a inceput sa fie folosita in tot mai multe tari, in domenii variate, de la restaurarea picturilor, pana la productia auto, iar acum, o companie ce ridica patru cliadiri de birouri in Bucuresti a demonstrat o aplicatie ce construieste reprezentarea virtuala interactiva a cladirilor care vor fi gata in 2022. Microsoft a anuntat pe 1 noiembrie ca HoloLens, primul computer holografic integrat din lume, ce ruleaza Windows 10, va fi disponibil pe 29 de piete noi din Europa, inclusiv Romania. Castile HoloLens au procesoare de imagine si genereaza holograme, imaginile 3D ale unor obiecte putand fi vazute in combinatie cu mediul din jurul utilizatorului.
Albert Einstein
Foto: Agerpres

Satelitul Microscope confirma teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein cu o precizie "neegalata" pana in prezent

de R.M. HotNews.ro
Micul satelit Microscope a confirmat teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein "cu o precizie neegalata" pana in prezent, a anuntat luni agentia spatiala franceza CNES, care a prezentat primele rezultate ale acestei misiuni aflate inca in derulare, scrie AFP.
Sute de oua de pterozaur, descoperite in China
Foto: Wikimedia Commons - Kenn Chaplin

Sute de oua fosilizate de pterozaur au fost descoperite in China

Duminică, 3 Dec 2017 Science - Terra
Intr-o premiera mondiala, paleontologii au descoperit in China sute de oua fosilizate de hamipterus tianshanensis, o specie de pterozaur care a trait in nord-vestul Chinei cu mai mult de 100 de milioane de ani in urma, scrie National Geographic.
submarin NASA
Foto: BBC

Cum arata submarinul pe care NASA vrea sa il trimita in spatiu pentru a explora Titan

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Titan, cel mai mre satelit al planetei Saturn, si unul dintre cei mai de seama candidati pentru gazduirea vietii in afara planetei noastre, intra in atentia NASA, care vrea sa ii exploreze marile prin intermediul unui submarin, informeaza BBC.
Statia Spatiala Internationala

Un astronaut rus sustine ca a gasit bacterii extraterestre vii pe suprafata Statiei Spatiale Internationale

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Cosmonautul rus Anton Shkaplerov sustine ca bacterii prelevate de pe exteriorul Statiei Spatiale Internationale si care sunt studiate in prezent in Rusia ar putea avea o provenienta extraterestra dar nu par sa reprezinte niciun pericol, scrie agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass.

Cercetatori americani au creat un muschi artificial ieftin care permite robotilor sa ridice pana la 1.000 de ori greutatea lor / Echipa a fost condusa de Daniela Rus, nascuta la Cluj

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Tehnologie
Pornind de la forta pe care o capata o foaie in origami, o echipa de cercetatori americani condusa de Daniela Rus, care are dubla cetatenie, romano-americana, a creat un muschi artificial care permite robotilor sa ridice o greutate de o mie de ori mai mare decat cea a corpului lor, scrie AFP.

Rusia a mai pierdut un satelit, un esec stanjenitor pentru noul sau cosmodrom din Vostochny

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Rusia a pierdut marti contactul cu un satelit lansat cu cateva ore inainte de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient, un nou esec cu atat mai umilitor cu cat este vorba de o noua baza care simboliza dorinta Moscovei de a reveni la marile ambitii spatiale, scrie AFP.
Nebula

Telescopul Hubble si satelitul Gaia vor masura miscarea 3D stelara cu o precizie record

Luni, 27 Nov 2017 Science - Spatiul
O echipa de astronomi a folosit date furnizate de telescopul spatial Hubble al NASA/ESA si de satelitul Gaia al ESA pentru a observa miscarile 3D ale stelelor individuale intr-o galaxie din apropiere. Acuratetea obtinuta este mai buna decat orice masuratoare care s-a mai facut anterior pentru orice galaxie aflata dincolo de Calea Lactee. Miscarile ofera un test al modelului cosmologic acceptat in prezent si masoara chiar si traiectoria galaxiei prin spatiu, relateaza spacetelescope.org.
Jamestown, Australia
Foto: Google Maps

Tesla a instalat in Australia cea mai mare baterie litiu-ion din lume

Joi, 23 Nov 2017 Science - Tehnologie
Compania Tesla a terminat instalarea in Australia a unei mega-baterii litiu-ion care va fi testata in urmatoarele zile, planul fiind sa ofere siguranta sistemului energetic al regiunii South Australia care a avut multe probleme in ultima vreme. Elon Musk a spus ca bateria va fi instalata gratuit daca Tesla nu va respecta termenul de 100 de zile promis. Termenul va fi respectat si bateria ar trebui sa fie testata incepand cu 1 decembrie.
Robotul FEDOR va pilota nava spatiala ruseasca
Foto: NASA/ nasa.gov

Rusia vrea ca un robot cu arma sa piloteze nava spatiala Federatsiya

Joi, 23 Nov 2017 Science - Tehnologie
Se pare ca Rusia nu se lasa mai prejos cand vine vorba de dezvoltarea tehnologiei de ultima ora, iar cercetatorii rusi vor sa trimita un robot umanoid in spatiu, scrie Digital Trends. Russian Foundation for Advanced Reasearch Projects a dezvaluit robotul antropomorf, cunoscut sub denumirea FEDOR- un acronim pentru Final Experiment Demonstration Object Reasearch.
TAXEDU
Foto: SIVECO Romania
Articol webPR

#TaxBuilds your future! - o initiativa comunitara care ii invata pe tinerii europeni ce sunt impozitele si taxele si cum le influenteza viata de zi cu zi

de Smile Media
Marţi, 21 Nov 2017 Science - Tehnologie
TAXUD a lansat proiectul pilot "Educatia Fiscala Digitala pentru Tineri Europeni". Europa utilizeaza noi mijloace educationale pentru dezvoltarea spiritului civic. Dand curs unei initiative a Parlamentului European, Directia Generala Impozitare si Uniune Vamala (DG TAXUD) a lansat proiectul TAXEDU - "Digital Tax Education for young people in Europe" - Educatia Fiscala Digitala pentru Tineri Europeni (https://europa.eu/taxedu/home_ro).
Oumuamua

VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii

Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
Terra

Miscarea de rotatie a Terrei a incetinit; Specialistii se asteapta la seisme puternice in 2018

de N.A. HotNews.ro
Marţi, 21 Nov 2017 Science - Terra
Numarul seismelor de mare intensitate va creste pe plan global in 2018, potrivit unui studiu publicat recent de cercetatorii din Statele Unite. Fenomenul ar fi cauzat de o incetinire ciclica a miscarii de rotatie a Terrei, informeaza forbes.com.
Lacuri din Bariloche
Foto: L. Barza

Lacurile ar contribui cu peste 20% la emisiile totale de metan, in urma unui proces ''inca necunoscut''

Marţi, 21 Nov 2017 Actualitate | Mediu
Lacurile si sistemele cu apa dulce contribuie cu peste 20% la emisiile totale de metan din atmosfera, conform unei descoperiri realizata de o echipa de oameni de stiinta de la Universitatea din Geneva, Elvetia, citata marti de Xinhua.
NASA- Misiune Marte 2020
Foto: NASA/ jpl.nasa.gov

NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020

Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
Mike Spicer si al sau WiFi Cactus

Un american excentric cu 25 de routere in spate explica de ce ar trebui sa ne abtinem in a ne conecta la orice retea WiFi ne iese in cale

Vineri, 17 Nov 2017 Economie | IT
Mike Spicer este un american pe care nu ai cum sa-l ignori fiindca se plimba cu un rucsac urias ce are 50 de antene si  multe LED-uri verzi. Gadgetul iesit din comun se numeste WiFi Cactus, costa 6.000 de dolari si are si un ananas pe post de decoratiune, dar scopul este sa monitorizeze toate retelele wireless din zona si mai ales pe cei care se conecteaza la ele. WiFi Cactus este gandit sa le arate internautilor ca nu este o idee buna sa se conecteze la orice WiFi public. Spicer a povestit pentru HotNews.ro ce planuri are cu conexiunile Bluetooth si ce lucruri nu ar trebui sa facem pe telefon cand suntem conectati la o retea WiFi despre care nu stim nimic.
Sergio Canavero
Foto: Facebook

Primul transplant de cap uman pe un cadavru a fost efectuat cu succes in China, sustine controversatul doctor Sergio Canavero

Vineri, 17 Nov 2017 Science - Stiintele vietii
Primul transplant din lume de cap uman a fost efectuat cu succes pe un cadavru, in China, in urma unei operatii de 18 ore, si a aratat ca este posibila reconectarea maduvei spinarii, a nervilor si a vaselor de sange, sustine controversatul doctor italian Sergio Canavero, citat de The Telegraph.

VIDEO: Viralele săptămânii